PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Powrót do innego biura, czyli jak koronawirus zmieni funkcjonowanie biznesu

Powrót do innego biura, czyli jak koronawirus zmieni funkcjonowanie biznesu
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 maj 2020 15:43

Praca zdalna, choć zdobywała coraz większą popularność wśród pracowników, nadal dość niechętnie postrzegana była przez polskich pracodawców. Wielu z nich traktowało ten rodzaj świadczenia obowiązków jako przywilej, a nie zwyczajną alternatywę. Sytuacja związana z pandemią COVID-19 zmieniła jednak ów przywilej w konieczność, a praca zdalna stała się nową rzeczywistością, która na zawsze zmieni sposób pracy wielu biur.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 maj 2020 15:43

Aktualnie każdy, kogo obecność w biurze nie jest niezbędna, świadczy stosunek pracy zdalnie. Konieczność zaadaptowania nowych warunków z pewnością zaskoczyła, ale stworzyła również zupełnie nowe podejście do pracy, nierzadko bardziej skuteczne i co ważne - w pełni funkcjonalne. Hubert Stablewski, sportowiec, ekspert ds. planowania aktywnej pracy oraz właściciel firmy HSR.life uważa, że wiele czynników wskazuje na to, że obecna sytuacja przyczyni się do zredefiniowania i utrwalenia nowego sposobu pracy, a pracownicy wielu firm nie wrócą już do biur w takim jak dotychczas wymiarze. Home office stanie się skutecznym uzupełnieniem dotychczasowej pracy biurowej.

Powrót do biur w etapach

Choć nie da się przewidzieć, co może się wydarzyć dalej, firmy muszą się przygotować już teraz.

 - Stworzenie bezpiecznych stanowisk pracy to nowy priorytet. Pracownicy nie wrócą do biur, które nie zagwarantują im bezpieczeństwa, a obecne rozwiązania w przestrzeniach typu open space, gdzie zagęszczenie stanowisk jest duże, takie rozwiązanie wyklucza. Firmy zdają sobie sprawę, że powrót do poprzedniej rzeczywistości jest niemożliwy, gdyż narażą pracowników na ewentualne niebezpieczeństwo, które może również spowodować ponowne zamknięcie biur, jak i znacząco przyczynić się do upadku marki pracodawcy. Dlatego zmiany są koniecznością - tłumaczy Hubert Stablewski.  

Zdaniem eksperta firmy wdrożą tego typu modyfikacje etapami, podobnie, jak czynią to państwa, odmrażając gospodarkę. Tego typu zmiany pomogą nie tylko ulepszyć sposób pracy, ale także przygotować się na ewentualne kolejne kryzysy, jak ten związany epidemią koronawirusa.

Upowszechnienie pracy zdalnej 

Pracownicy z dnia na dzień musieli dostosować swoje przestrzenie mieszkalne do warunków biurowych. Takie biuro często składało się ze stołu w jadalni oraz kuchennego krzesła. Tego typu meble nie są przystosowane jednak do wielogodzinnej pracy, stąd pracodawcy powinni zapewnić pracującym zdalnie ergonomiczne meble, oświetlenie i narzędzia pracy, które pomogą im uniknąć uszczerbku na zdrowiu spowodowanego np. złą postawą ciała. Obecnie na rynku jest wiele krzeseł i stołków, które promują tzw. aktywne siedzenie. Hubert Stablewski zaznacza, że osoby pracujące w domu narażone są na jeszcze mniejszą dawkę ruchu, a w sytuacji, gdy obiekty sportowe pozostają nadal zamknięte, korzystnym benefitem będzie wyposażenie biur zdalnych w aktywne meble.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!