PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Powroty do biura. Jak zadbać o bezpieczeństwo?

Powroty do biura. Jak zadbać o bezpieczeństwo?
shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 wrz 2020 12:31

Ponad 40 proc. Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 wrz 2020 12:31

Czy dotykanie klamek jest bezpieczne?

Uważaj i dezynfekuj ręce po dotykaniu klamek czy włączników, ale nie panikuj. Środowiska medyczne wskazują, że szanse na przeniesienie się wirusa przez powierzchnie nieożywione są niewielkie. Ponadto w wielu firmach funkcjonują już bezdotykowe systemy wejścia, które w dużej mierze rozwiązują ten problem, ale nie we wszystkich. Wtedy warto się upewnić się czy nasz pracodawca przestrzega zasad w zakresie dezynfekcji – często dotykane przedmioty powinny być czyszczone nawet kilka razy dziennie. Jeżeli dany sprzęt nie może być zdezynfekowany, należy poddać go kwarantannie przez co najmniej trzy dni. Rozsądne będzie zatem unikanie takich elementów biurowego wyposażenia jak na przykład tapicerowane kanapy czy miękkie pufy.  

Droga do biura - winda czy schody?

Od początku epidemii zalecane jest, aby dla bezpieczeństwa wybierać schody. Co jednak gdy nasze biuro znajduje się na 30-tym piętrze wieżowca?  Na szczęście dla tych osób są pewne dowody, że wirus nie rozprzestrzenia się tak łatwo w windzie. W raporcie o wybuchu epidemii w centrum telefonicznym w Seulu stwierdzono, że mimo iż pracownicy w wielopiętrowym budynku korzystali z tego samego holu i wind, wirus rozprzestrzenił się niemal wyłącznie na jednym piętrze, co sugeruje, że zarażeni musieli być ze sobą dłużej w kontakcie niż tylko w trakcie jazdy windą. Korzystając z niej na pewno warto jednak założyć maseczkę i poczekać aż nie będzie bardzo zatłoczona. Jeśli winda jest pusta jest mniejsze prawdopodobieństwo, że krążą w niej zarazki, kogoś kto wcześniej w niej kichnął - kropelki koronawirusa nie rozprzestrzeniają się jak aerozole, które na długo mogą pozostać zawieszone w atmosferze, są na tyle ciężkie, że bardzo szybko opadają na ziemię.

- Dla właścicieli biur czas powrotu pracowników wiąże się z jeszcze większą dbałością o przestrzeń i zarządzaniem nią w taki sposób, by była bezpieczna. Wiele firm już solidnie odrobiło tę lekcję reorganizując przestrzeń biurową i wprowadzając takie rozwiązania, jak na przykład rozdzielenie stanowisk pracy, poprawa wentylacji czy system regularnej dezynfekcji. Wszelkie środki ostrożności pomogą w niedopuszczeniu do zakażenia się wirusem na jego terenie, ale to od jego użytkowników zależy w jakim stopniu będą respektowane - mówi Piotr Szawernowski, Business Development Executive w JMP Project, pracowni specjalizującej się w projektowaniu korporacyjnych wnętrz biurowych.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.224.127.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!