PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Praca w czasach koronawirusa. Jak przenieść swoje biuro do domu?

Praca w czasach koronawirusa. Jak przenieść swoje biuro do domu?
fot. Shutterstock
  • Autor: CBRE
  • Dodano: 17 mar 2020 14:07

Praca zdalna to szansa na więcej czasu wolnego dla pracownika. Jak to możliwe? Działając z domu jesteśmy w stanie zaoszczędzić aż 1,4 dnia roboczego, bo wykorzystujemy czas bardziej efektywnie niż w biurze – wynika z badania Airtasker. Oszczędność w postaci 12 godzin w miesiącu wymaga jednak odpowiedniej organizacji. Eksperci CBRE wskazują na sześć zasad, które pomogą jak najlepiej zorganizować pracę w domu. Należą do nich m.in. stworzenie przestrzeni biurowej w mieszkaniu czy szczegółowego planu dnia.

- Każdy z nas korzystając z pracy z domu wypracowuje sobie swoje własne, mniej lub bardziej efektywne metody organizacji czasu. Są dobre sprawdzone metody jak chociażby takie, żeby przygotować swoje miejsce pracy, oddzielić pracę od spraw domowych, wykorzystać czas zaoszczędzony na dojazdy na jakieś formy wysiłku fizycznego czy wręcz zadbać o wygląd, czyli unikać pułapki chodzenia w przysłowiowej piżamie. Warto zaznaczyć, że dom traktowany jest przez wielu pracodawców jako dodatkowe miejsce w którym można wykonywać pracę, i w wielu organizacjach dostęp do tej formy jest otwarty na życzenie pracownika - mówi Małgorzata Niewińska, Head of Workplace Strategy and Change Management w CBRE. - Prosimy pracodawcę o taką możliwość jeśli np. uznajemy, że praca z domu pozwoli nam efektywniej dane zadania wykonać. Chciałabym podkreślić, że chociaż mamy już wypracowane zestawy dobrych praktyk, to w aktualnym kontekście zagrożenia epidemiologicznego, w którym organizacje przenoszą prace na home office dla całych zespołów na dłużej niż dzień lub dwa w tygodniu, uczymy się na gorąco tej formy pracy. Będziemy temat monitorować i dzielić się obserwacjami - dodaje

Z badania Airtasker wynika, że nieproduktywny czas w biurze, który wynosi ok. 37 minut, jest niemal dwa razy dłuższy, niż ten podczas pracy z domu. Motywację, aby pracować sprawniej, gdy zostajemy we własnych czterech ścianach, warto wykorzystać. Dzięki temu będziemy mieli więcej czasu na własne aktywności czy spędzanie czasu z rodziną.

Eksperci CBRE wskazują na TOP6 zasad, które pozwolą nam odpowiednio wykonywać pracę zdalną.

Zasada 1. Wydziel przestrzeń do pracy w mieszkaniu

Miejsce w domu przeznaczone tylko do pracy nastraja umysł w odpowiedni sposób i pozwala się skoncentrować na zadaniach. Jeśli chcesz być w pełni efektywny zapomnij o sofie. Ustaw stół lub biurko i krzesło, przeznaczone wyłącznie do pracy, tak aby wyraźnie oddzielić tę strefę od przestrzeni do wypoczynku. Uwzględnij odpowiednie oświetlenie i znajdź miejsce na wszystkie przedmioty, które musisz mieć pod ręką, by nie tracić czasu na ich szukanie.

Zasada 2. Uwzględnij krótkie i długie przerwy

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Ewa 2020-03-31 16:54:46
    Kto robił te badania? U mnie praca zdalna jest o wiele mniej efektywna. A do tego musiałam kupić sobie nowe krzesło, bo na starym nie dałam rady siedzieć. W pracy wszystkie są od producenta mebli Unique i są bardzo wygodne, więc do domu też taki zamówiłam, żeby nie tracić czasu na szukanie. Może teraz będzie trochę lepiej jak będzie miała komfortowe warunki do pracy. Ale i tak wolałabym wrócić do pracy w biurze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!