PARTNERZY PORTALU

Ruszył Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Białostockiej

  • Autor: PAP
  • Dodano: 11 lut 2013 15:12

Młodzi przedsiębiorcy z branży technologicznej mają szansę na założenie i prowadzenie swojej firmy w nowym Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości Politechniki Białostockiej w Białymstoku. W poniedziałek ruszył nabór firm do inkubatora.

Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości i Wybranych Nowych Technologii powstał dzięki unijnej dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Całość inwestycji to koszt 4 mln zł, z czego dofinansowanie wyniosło 2 mln zł.

Inkubator ma skupiać firmy z branż technologicznych jak nanotechnologia, biotechnologia, elektrotechnika i elektronika oraz teleinformatyka. Miejsce w inkubatorze znajdzie 13 firm.

Jak powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej w Białymstoku dyrektor inkubatora Rafał Gólcz, to oferta dla młodych i przedsiębiorczych ludzi, którzy chcą rozwijać swoje pomysły na biznes. Dodał, że inkubator to swojego rodzaju narzędzie, które ma pomóc wypromować "raczkujące firmy".

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

O miejsce w inkubatorze mogą starać się studenci, doktoranci, pracownicy naukowi, a także absolwenci uczelni, którzy chcą założyć firmę lub prowadzą już działalność gospodarczą, ale nie dłużej niż dwa lata.

Gólcz powiedział, że rekrutacja prowadzona jest w sposób ciągły, a pierwsza firma mogłaby się wprowadzić do inkubatora 1 marca. W trakcie naboru oceniany będzie wniosek aplikacyjny, przewidziana jest też rozmowa kwalifikacyjna z przedsiębiorcą. Umowy będą podpisywane na okres od roku do czterech lat.

Inkubator zajmuje ok. 560 m kw. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z pomieszczeń biurowych od 11 do 21 m kw., sali konferencyjnej oraz laboratorium komputerowego. Do ich dyspozycji będzie też pracownia szkoleniowa z obrabiarkami na terenie Politechniki Białostockiej. Inkubator oferuje też doradztwo księgowe i prawne, obsługę sekretarską czy organizację szkoleń z zakresu przedsiębiorczości.

W inkubatorze będą proponowane dwa sposoby funkcjonowania firm: w trybie rezydenckim, kiedy firma wynajmuje lokal i w trybie nierezydenckim, kiedy firma nie wynajmuje lokalu, ale może korzystać z sali komputerowej czy konferencyjnej.

Gólcz powiedział, że firmy będą mogły korzystać z inkubatora na preferencyjnych warunkach przez pierwsze lata swojej działalności. W trybie rezydenckim koszt wynajęcia lokalu to 17 zł za m kw. za miesiąc, przy czym przez pierwsze trzy lata będą obowiązywać bonifikaty w wysokości odpowiednio: 50, 30 i 20 proc. Natomiast w trybie nierezydenckim miesięczna opłata wynosi 200 zł, ale przez pierwsze dwa lata przewidziane są bonifikaty kolejno: 40 i 30 proc.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.117.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!