PARTNERZY PORTALU

Schenker Technology Center postawiło na hybrydę. Jak dba o ducha zespołu?

Schenker Technology Center postawiło na hybrydę. Jak dba o ducha zespołu?
Fot. unsplash.com.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2021 12:50

Schenker Technology Center pracuje w systemie hybrydowym. Osoby, które przychodzą do biura dostały specjalnie stworzoną koszulkę firmową wraz ze słodką niespodzianką na miejscu. Pracującym zdalnie, kurier dostarczył upominek do domów. - Chcemy być zespołem, który ma jeden cel, nawet jeśli pracujemy z dala od siebie - tłumaczy Bogumiła Urbaniak, Office Manager Schenker Technology Center Warsaw.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2021 12:50

Home office czy work office? A może system rotacyjny? Jak wygląda powrót do biura w Schenker Technology Center Warsaw?

- Obecnie pracujemy w systemie hybrydowym. W biurze są tylko chętni pracownicy, którzy sami się zgłosili. Często wynika to z braku odpowiednich warunków, aby pracować z domu lub też z preferencji pracowników. Część zwyczajnie woli pracować stacjonarnie i ten rodzaj wykonywania pracy jest dla nich bardziej efektywny - tłumaczy Bogumiła Urbaniak, Office Manager Schenker Technology Center Warsaw.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Do pracy z biura zgłosiło się 60 pracowników z 280. Przychodzą do biura z różną częstotliwością.

Na każdego kto wraca do biura czeka na jego stanowisku pracy bombonierka oraz karteczka z podziękowaniami, że jest z nami. Natomiast maseczki oraz rękawiczki są dostępne bez ograniczeń na recepcji - przyznaje Bogumiła Urbaniak, Office Manager Schenker Technology Center Warsaw.

- Wszystko zależy od rodzaju pracy wykonywanej przez pracowników, jak i ich indywidualnych potrzeb. Niektórzy szybko przystosowali się do home office’u i ich efektywność, jak i samopoczucie na tym nie ucierpiały. Inni z różnych powodów wolą pracować z biura i dajemy im tę możliwość - wyjaśnia Bogumiła Urbaniak.

Przyznaje, że część osób wracających do biura motywuje swój powrót zbyt długą izolacją, chęcią powrotu do nawyków wstawania, przebierania się i rytuałów związanych z pracą w biurze. Innym ważnym powodem jest samotność w pracy i po pracy, która dotyka osoby mieszkające samotnie.

Firma w tym momencie nie ma w planach całkowitego powrotu do biura, więc przychodzą do niego jedynie pracownicy, którzy wolą pracę stacjonarną. - Nie zachęcamy, ani nie zniechęcamy do powrotu do biura. Decyzja należy do pracownika - podkreśla Bogumiła Urbaniak. 

Prezencik dla ducha zespołu 

W wielu firmach na powracających pracowników czekają zestawy upominkowe z maseczkami i rękawiczkami – to taki nowy rodzaj gadżetu firmowego. Tymczasem Schenker Technology Center Warsaw przygotowało inną niespodziankę.

- Osoby, które wróciły do biura w pierwszym etapie otrzymały specjalnie stworzoną zespołową koszulkę firmową wraz ze słodką niespodzianką na miejscu. Pracującym zdalnie, kurier dostarczył koszulki do domów. W każdej paczce był list z podziękowaniem od zespołu zarządzającego - opisuje Bogumiła Urbaniak.

Pomysł stworzenia koszulek firmowych pojawił się spontanicznie, został zaproponowany przez jednego z szefów zespołów. Nie jest to jednak typowy prezent z okazji powrotu do biura.

- Idea była taka, aby podkreślić jak ważny jest duch zespołowy i współpraca, szczególnie w czasie, który wymaga od nas izolacji i fizycznego dystansowania się od innych osób. Chcemy być zespołem, który ma jeden cel, nawet jeśli pracujemy z dala od siebie - wyjaśnia Bogumiła Urbaniak.

Aby podtrzymać ducha zespołowego zorganizowano również zdalny event świąteczny z transmisją ze studia greenscreen. Jego częścią były warsztaty piwne połączone z degustacją piw, które pracownicy otrzymali wcześniej do domów oraz zdalny konkurs wiedzy.

- W tej chwili na każdego kto wraca do biura czeka na jego stanowisku pracy bombonierka oraz karteczka z podziękowaniami, że jest z nami. Natomiast maseczki oraz rękawiczki są dostępne bez ograniczeń na recepcji - przyznaje Bogumiła Urbaniak. 

Przemeblowanie w biurze 

Aby umożliwić chętnym pracownikom powrót do pracy w biurze, Schenker Technology Center Warsaw uruchomiło specjalny projekt „Safe come back to the office”. Kilka osób pracowało nad przystosowaniem przestrzeni do przyjęcia pracowników. Niektóre pomieszczenia oraz część przestrzeni otwartej zostały wyłączone z użycia. Co do pozostałych pomieszczeń typu: kuchnia lub sale konferencyjne, została wyliczona maksymalna liczba osób, która może w nich przebywać jednocześnie. Pomieszczenia zostały też odpowiednio oznaczone.

- Stworzyliśmy również specjalne zasady korzystania z przestrzeni biurowej dotyczące zachowania dystansu, zakrywania twarzy w określonych sytuacjach, postępowania w tracie spotkań itd. Nie stosowaliśmy specjalnego oznaczenia biurek oraz ich rozstawiania. Pracownicy, którzy wracają do biura mają zajmować przypisane im stałe miejsca. Jeśli ich stanowiska pracy są za blisko już zajętych biurek, wyznaczamy im inne, w odpowiedniej odległości - opisuje Bogumiła Urbaniak.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.132.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!