PARTNERZY PORTALU


Siedem ważnych trendów związanych z pracą hybrydową

Siedem ważnych trendów związanych z pracą hybrydową
Alchemia w Gdańsku, mat. Torus
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 lip 2021 14:34

Home office zastosowany w czasie pandemii na niespotykaną wcześniej skalę okazał się dobrym rozwiązaniem na czas kryzysu. Jak wskazuje raport Work Trend Index przygotowany przez Microsoft, a także opinie wielu ekspertów, przed firmami kolejne wyzwanie – powrót do starej-nowej rzeczywistości. Dominującą formą organizacji pracy w niej będzie forma hybrydowa, a biuro nadal odgrywać będzie kluczową rolę.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 lip 2021 14:34

Po wielomiesięcznych pracach wewnętrznego zespołu badawczo-rozwojowego Torusa oraz zewnętrznych ekspertów, m.in. z gdyńskiej firmy VBW Engineering, gruntownie przeprojektowano system central wentylacyjnych, które stanowią newralgiczny element budynków biurowych. Powstało nowatorskie na rynku rozwiązanie, które jest już wdrażane w powstających budynkach (drugi etap Officyny czy Format) i będzie elementem nowego standardu w planowanych inwestycjach. Polega ono na modyfikacji konstrukcji central oraz wykorzystaniu lamp UV-C (przepływowe lampy UV-C wykorzystujące światło ultrafioletowe są jednym z najskuteczniejszych urządzeń zdolnych usunąć z otoczenia wirusy, bakterie, grzyby lub zniszczyć DNA czy RNA wszelkich mikroorganizmów), dzięki czemu eliminowane jest ryzyko przedostawania się jakichkolwiek patogenów z powietrza wywiewanego z powierzchni biurowej do nawiewanego. Jest to nowość na rynku nieruchomości komercyjnych.

- Jako zespół wypracowaliśmy nowe standardy. Głęboko wierzymy, że rynek doceni nasze starania, a zaproponowane rozwiązania wejdą do powszechnego użycia, bo będzie to korzystne dla całej branży, a zwłaszcza dla najemców i ich pracowników – komentuje Marcin Piątkowski.

Biznes w blokach startowych

Z danych rynkowych wynika, że już prawie 30 proc. pracowników wróciło do biur, choć firmy funkcjonują w różnych modelach i przy zachowaniu odpowiednich procedur sanitarnych. Według analiz firmy Randstad, docelowo możemy spodziewać się, że w przypadku stanowisk biurowych i specjalistycznych, pracownicy maksymalnie dwa dni w tygodniu będą mogli pracować zdalnie. Co drugi pracodawca będzie preferował model hybrydowy, a zaledwie 5 proc. firm zamierza w całości funkcjonować zdalnie. Ewentualne decyzje pracodawców o powrocie do biur uzależnione będą w dużej mierze od sytuacji epidemicznej w kraju i postępów w stosowaniu szczepionek.

OFFICYNA, mat. Torus

- Pandemia z pewnością wpłynęła na przewartościowanie naszego spojrzenia na biuro. Z jednej strony wiele firm przekonało się do bardziej elastycznych form korzystania z powierzchni biurowej, z drugiej – coraz wyraźniej brakuje nam kontaktu ze współpracownikami i pracy w zespole. Szczególnie wymagające bywa utrzymanie kultury organizacji i wdrażania nowych pracowników do zespołu. Postępujące szczepienia dają nadzieję, że po zakończeniu okresu wakacyjnego zaczniemy wracać do „normalności” oraz podejmować decyzje co do organizacji pracy po pandemii. Pojawiają się już także pierwsze sygnały powrotu do biur. Choć pewne korekty naszego podejścia są nieuniknione, to jednak drastycznych zmian raczej nie należy się spodziewać – mówi Marcin Faleńczyk, dyrektor gdańskiego biura firmy doradczej JLL.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Marlena 2021-06-21 18:05:49
    Póki co nie zapowiada się, żebym wróciła do pracy do biura, ale jakoś się tym nie przejmuje. Mam więcej czasu dla siebie, dzieci i na obowiązki domowe. Chociaż ostatnio w nich wyręcza mnie trochę roomba zajmując się ogarnianiem podłóg w mieszkaniu :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.16.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!