PARTNERZY PORTALU


Siedem ważnych trendów związanych z pracą hybrydową

Siedem ważnych trendów związanych z pracą hybrydową
Alchemia w Gdańsku, mat. Torus
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 lip 2021 14:34

Home office zastosowany w czasie pandemii na niespotykaną wcześniej skalę okazał się dobrym rozwiązaniem na czas kryzysu. Jak wskazuje raport Work Trend Index przygotowany przez Microsoft, a także opinie wielu ekspertów, przed firmami kolejne wyzwanie – powrót do starej-nowej rzeczywistości. Dominującą formą organizacji pracy w niej będzie forma hybrydowa, a biuro nadal odgrywać będzie kluczową rolę.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 lip 2021 14:34

W większości firm od wielu miesięcy pracują zespoły, które na bieżąco analizują sytuację w kraju i przygotowują rekomendacje dla zarządzających. Sporo firm sonduje rynek, poszukiwane są też dobre, praktyczne rozwiązania do biura.

- Nasi partnerzy poszukują wiedzy, chętnie dowiadują się o nowych rozwiązaniach i urządzeniach podnoszących komfort i bezpieczeństwo, które sami wprowadzamy w budynkach, albo tych, które rekomendujemy, bo są sprawdzone i nadają się do zastosowania bezpośrednio na ich powierzchniach biurowych. Widać wyraźnie, że najemcy wnikliwie przyglądają się rozwojowi sytuacji epidemicznej w kraju i powoli przygotowują scenariusze powrotu pracowników do biur – dodaje Marcin Piątkowski.

Zmiany, wyzwania, szanse

Ożywienie widać już także na rynku najmu. Eksperci firmy Cresa Polska po pierwszym kwartale tego roku zauważyli wzmożony ruch na rynku biurowym. Zwracają uwagę, że są oczywiście firmy, które krótko- bądź długookresowo zdecydowały o zmniejszeniu wynajmowanej powierzchni, jednak sporo jest takich, których biznes dynamicznie się rozwija i szykują ekspansję, a takie właśnie podmioty mogą napędzać rynek w powrocie na ścieżkę dynamicznego wzrostu.

Sporo ciekawych wniosków odnośnie rynku pracy płynie z ostatniego raportu „Rok przełomowych zmian” przygotowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) we współpracy z Partnerami Strategicznymi The Adecco Group i Colliers. Galopująca cyfryzacja i automatyzacja procesów, rosnąca rola przywództwa w kontekście zarządzania rozproszonymi zespołami, zmiana modeli i zmieniająca się koncepcja miejsca pracy – to tylko kilka czynników istotnych przeobrażeń na rynku. Paweł Panczyj, Managing Director Strategy & Partnerships, ABSL, zaznacza, że pomimo wyzwań pandemii sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce cały czas się rozwija i tworzy obecnie prawie 350 tys. miejsc pracy. Zwraca też uwagę, że nowe modele pracy stwarzają dodatkowe możliwości dla firm zlokalizowanych w Polsce.

- Jako jedni z pierwszych identyfikujemy trendy i przekładamy je na poziom operacyjny, co pozwala efektywnie wykorzystywać pojawiające się szanse. Nagłe, masowe przejście na pracę zdalną dla wszystkich było wielkim eksperymentem, jednak stosunkowo szybko nadszedł czas na decyzje wymagające wdrożenia docelowych rozwiązań – stwierdza Paweł Panczyj.

Obecny kryzys jest zarówno wyzwaniem jak i szansą na pozytywne przeobrażenia na rynku pracy - czytamy w raporcie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Marlena 2021-06-21 18:05:49
    Póki co nie zapowiada się, żebym wróciła do pracy do biura, ale jakoś się tym nie przejmuje. Mam więcej czasu dla siebie, dzieci i na obowiązki domowe. Chociaż ostatnio w nich wyręcza mnie trochę roomba zajmując się ogarnianiem podłóg w mieszkaniu :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.16.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!