PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Sławomir Gajewski, Torus: Nie budujemy pochopnie, ani nieśmiało

Sławomir Gajewski, Torus: Nie budujemy pochopnie, ani nieśmiało
Negocjacje zwolnią i będzie mniej transakcji. Mimo to uważam, że opinie wieszczące kres tradycyjnych biurowców są przesadzone - przyznaje Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.
  • Autor: Property News/Grażyna Kuryłło
  • Dodano: 29 paź 2020 13:51

Najbliższe dwa lata będą trudne, głównie przez home office i podnajem, który się umacnia na rynku. Schemat: szybko zbuduję, wynajmę i sprzedam już się nie sprawdzi. Negocjacje zwolnią i będzie mniej transakcji. Mimo to uważam, że opinie wieszczące kres tradycyjnych biurowców są przesadzone - przyznaje Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

  • Autor: Property News/Grażyna Kuryłło
  • Dodano: 29 paź 2020 13:51

Czy pandemia modyfikuje harmonogram budowy inwestycji DOKI Office?

Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus: Nie, ale procedury administracyjne trwają dłużej, a to w naturalny sposób wydłuży proces uzyskania pozwolenia na budowę. Ten projekt jest dla nas priorytetowy. 

Czy komercjalizacja już ruszyła?

Są zainteresowani. Nasz partner - Euro Styl, który realizuje część mieszkaniową projektu - DOKI Living też uzyskuje zaskakujące rezultaty w przedsprzedaży. Czuliśmy to rok temu i - pomimo bardzo trudnych czasów - nasze prognozy się sprawdzają. Jednak nie jest to jeszcze formalna komercjalizacja. Budujemy spekulacyjnie. Gdańsk jest rynkiem konkurencyjnym, więc najemcy monitorują projekty i mają świadomość, że powierzchnia zawsze gdzieś jest do wynajęcia. Proces komercjalizacji zazwyczaj przyspiesza u nas w trakcie budowy. Przykładowo nasz Neon, ostatni etap Alchemii w Gdańsku, w dwa miesiące po zakończeniu budowy osiągnął 88-procentowe obłożenie. 

To wstępne zainteresowanie Dokami zapewne oznacza, że stocznia i jej kontekst historyczny skutecznie kusi, prawda? 

Firmy przeszły już przez fazę szklanych biurowców. Dzisiaj klienci i najemcy szukają balansu, kontekstu miejsca - to jest bardzo ciekawe zjawisko. Wydaje mi się, że rynek biurowy dojrzewa. Zaczynają się liczyć okoliczności, które wcześniej nie miały racji bytu – do tej pory mówiło się głównie o efektywności powierzchni. Tymczasem Torus zawsze był „blisko cegły” i ten nasz rodzaj nostalgii w architekturze się dosyć dobrze sprzedawał. 

Biura zawsze chciały mieć dobry adres. Co to dzisiaj znaczy? 

Ważne jest sąsiedztwo. Ono zawsze było istotne, ale dzisiaj ma nieco inny wymiar. Trójmiasto ma strukturę linearną - „sypialnie” są bardzo rozciągnięte. Odległość pomiędzy Wejherowem a południowymi dzielnicami Gdańska liczy około 40 kilometrów. To często oznacza dwugodzinną jazdę w korkach. Jednocześnie naszymi klientami są głównie podmioty z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, szczególnie firmy z branży IT. Zapewne wielu pracowników chciałoby należeć do lokalnej społeczności, która skupi najważniejsze aktywności życiowe blisko siebie, żeby można było iść do pracy, a nie jechać. Dobrym przykładem jest gdański Garnizon, który zapewnia miejsce do pracy, życia i rozrywki. Chciałbym, żeby DOKI podążały tą drogą...

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!