PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Śmieciowy problem biurowców

Śmieciowy problem biurowców
Ubiegły rok przyniósł rewolucję w zakresie segregacji odpadów, zarówno w domach, jak i w biurach.Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 mar 2020 11:16

Biurowce wciąż mają problemy ze szczegółowymi informacjami na temat systemu BDO oraz z segregacją śmieci, zwłaszcza gdy wśród najemców są restauracje, sklepy czy punkty usługowe.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 mar 2020 11:16

Ubiegły rok przyniósł rewolucję w zakresie segregacji odpadów, zarówno w domach, jak
i w biurach. Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadziła
5-frakcyjny system selekcji śmieci. W praktyce oznacza to pięć oddzielnych koszy
i kontenerów w odmiennych kolorach na określone rodzaje odpadów: papier (niebieski), szkło (zielony), metale i tworzywa sztuczne (żółty), odpady bio (brązowy) oraz zmieszane (czarny). Dodatkowa, szósta kategoria dotyczy zielonych i gabarytowych odpadów.

Choć na pierwszy rzut oka podział wydaje się oczywisty, to jednak musi upłynąć sporo czasu, zanim wszyscy przyzwyczają się do nowej sytuacji i zmienią stare nawyki. Bardzo ważne jest, aby odpady trafiły do odpowiedniego pojemnika, a nie jest to takie proste, bo np. do kontenera na papier nie mogą być wyrzucane papierowe ręczniki i chusteczki higieniczne, a do plastiku opakowania po olejach. Z kolei w odpadach bio nie powinny się znaleźć kości. Niestety nie wszyscy dokładnie czytają instrukcje, gdzie i co powinni wyrzucać. Sprawa się komplikuje, gdy wśród najemców biurowych znajdują się np. restauracje, sklepy oraz usługi np. kosmetyczne czy fryzjerskie.

- Trudność w przypadku budynków biurowych polega na zmobilizowaniu najemców do prawidłowej segregacji odpadów. Wystarczy, że w pojemniku na odpady bio znajdzie się karton, a firma odbierająca śmieci nie chce ich zabrać. Pozostawia na kontenerze naklejkę „niezgodne z segregacją” i wysyła po źle posegregowane odpady inną śmieciarkę, co generuje dodatkowe i to nie małe koszty. W efekcie nasi pracownicy wciąż muszą sprawdzać, czy śmieci są prawidłowo segregowane i wrzucane do odpowiednich pojemników –  informuje Anna Olszewska, zarządca nieruchomości biurowiec Plac Bankowy 1. 

Trudnym tematem jest również system BDO (elektroniczna baza danych o produktach oraz gospodarce odpadami). Okazuje się, że urzędnicy nie nadążają za rejestrowaniem firm, a jeśli te nie znajdują się w rejestrze, a produkują niebezpieczne odpady, nie mogą się ich legalnie pozbyć.

- W naszym przypadku chodzi przede wszystkim o zużyte świetlówki, które do momentu zmiany ustawy odbierały od nas firmy zajmujące się recyklingiem elektrośmieci. Teraz nie ma informacji gdzie zarejestrować odbiór świetlówek, a ich góra wciąż rośnie. Jeśli problem ten nie zostanie rozwiązany w najbliższym czasie, nie będziemy mieli gdzie ich przechowywać – tłumaczy Anna Olszewska i dodaje – Myślę, że podobne problemy mogą mieć działające w naszym biurowcu zakłady fryzjerskie, które z kolei powinny rejestrować i przekazywać do utylizacji szkodliwe substancje chemiczne.

Wciąż brakuje pełnych informacji jakie podmioty powinny znaleźć się w systemie oraz wytycznych co robić z produktami niebezpiecznymi.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.254.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!