Warszawa na podium Europy


Warszawa należy do najważniejszych ośrodków nowoczesnych usług dla biznesu w Europie. Działalność prowadzi tu 215 centrów usług, należących do 206 inwestorów z 27 państw, dających zatrudnienie 55 tys. pracowników. Są wśród nich 82 centra IT, 80 centrów usług wspólnych (SSC), 40 centrów outsourcingu usług biznesowych (BPO) oraz 13 centrów badawczo-rozwojowych (R&D). To drugi wynik w Europie - wynika z danych ABSL.
Warszawa to drugi największy ośrodek usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej– charakteryzujący się dojrzałością i trwałym rozwojem sektora.Według najnowszego raportu ABSL „Usługi biznesowe w Warszawie” w stolicy działa obecnie 215 centrów usług dla biznesu, które dają zatrudnienie 55 tys. osób.
Od początku roku 2017 w Warszawie powstały 22 nowe centra usług dla biznesu, a zatrudnienie zwiększyło się w tym czasie o 22 proc. (10 tys. osób). Według prognoz ABSL do końca 2020 roku w stolicy będzie działać 240 centrów, a zatrudnienie wzrośnie do 65 tys. osób.
Warszawskie centra usług obsługują klientów reprezentujących różne segmenty gospodarki. Najczęściej obsługiwane branże to: IT, bankowość, finanse i ubezpieczenia, branża usług komercyjnych i profesjonalnych, a także ochrona zdrowia.
– Ponad 25 proc. warszawskich centrów usług należy do firm z USA (60). Przedsiębiorstwa polskie posiadają 45 centrów, podmioty z Wielkiej Brytanii 21, a z Francji 20. Co najmniej po 10 centrów należy również do firm ze Szwajcarii, Niemiec i Danii. Swoje centra usług ma dziś w Warszawie aż 30 inwestorów z listy 500 największych przedsiębiorstw świata magazynu Fortune (Fortune Global 500), a wśród największych pracodawców znaleźć można takie firmy jak Citibank, Accenture, General Electric, Samsung, National Westminster Bank, Procter& Gamble, Lionbridge, DXC Technology, BNP Paribas czy DSV, wylicza Janusz Górecki, szef działu badań i analiz ABSL.
Według danych ABSL ponad połowa warszawskich centrów usług biznesowych (52 proc.) działa w skali globalnej, na rzecz klientów (wewnętrznych i zewnętrznych) z różnych części świata.Największy odsetek centrów obsługuje klientów z Europy Zachodniej (85 proc.), a w dalszej kolejności z Polski (80 proc.) i USA (64 proc.). Główne kraje, na rzecz których świadczone są usługi centrów ze stolicy to Niemcy, Wlk. Brytania i USA. Pracownicy warszawskich centrów posługują się łącznie 34 językami obcymi.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.