PARTNERZY PORTALU


We Francji zachęcają do home office. To "oszczędność czasu i pieniędzy oraz zwiększenie wydajności"

We Francji zachęcają do home office. To "oszczędność czasu i pieniędzy oraz zwiększenie wydajności"
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 05 maj 2020 16:00

Izolacja sanitarna spowodowała, że bardzo wielu Francuzów pracuje na odległość. Francuskie władze i rady samorządowe wzywają, by koniec izolacji nie oznaczał końca telepracy.

Minister pracy Muriel Penicaud podkreślała w poniedziałkowym wystąpieniu telewizyjnym, że według rozporządzenia z 2017 roku telepraca jest prawem pracowniczym i że w związku z tym osoby, które teraz wykonują swoje obowiązki służbowe zdalnie, mogą nadal pracować w ten sposób.

Przewodnicząca rady regionalnej Ile-de-France Valerie Pecresse przedstawiła plan, zgodnie z którym 90 proc. ludzi pracujących obecnie na odległość kontynuowałoby telepracę przez dwa tygodnie po zakończeniu izolacji, a 80 proc. z nich pracowałoby w ten sposób do końca czerwca.

Miesięcznik "Sciences Humaines" omawia na swej stronie internetowej plusy, minusy oraz perspektywy telepracy. Wyciąga wniosek, że również po wygaśnięciu epidemii wzrastać będzie liczba osób pracujących na odległość, ponieważ telepraca pozwala m.in. na oszczędność czasu i pieniędzy oraz zwiększenie wydajności.

Według studium opublikowanego w lutym przez zakład ubezpieczeń Malakoff Mederic-Humanis we Francji w ciągu ostatniego roku liczba osób pracujących zdalnie powiększyła się o 700 tys. i wynosi obecnie 5,2 mln.

Telepraca wydaje się najbardziej dostosowana do takich zawodów, jak konsultanci, informatycy czy dziennikarze, dla których głównym narzędziem pracy jest komputer - tłumaczy autor artykułu w "Sciences Humaines" Achille Weinberg.

Brak danych, ile osób zaczęło telepracę z powodu epidemii koronawirusa, ale nie ulega wątpliwości, że bardzo wiele.

Telepraca może oznaczać wykonywanie zawodu w domu albo poza domem, przez cały tydzień roboczy lub tylko jego część. Większość osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach na odległość pracuje dzień lub dwa w tygodniu.

Prawie wszyscy uważają (85 proc. ogółem i 95 proc. tych, którzy pracują na odległość), że telepraca wszystkim przynosi korzyść - pisze Weinberg, powołując się na wyniki sondaży.

Główną korzyścią dla pracowników jest oszczędność czasu i pieniędzy, gdyż nie muszą jeździć do firmy i płacić za transport.

Pracodawcy zyskują, ponieważ zaoszczędzony czas pracownicy poświęcają obowiązkom służbowym. Ponadto są o wiele bardziej wydajni, gdyż na miejscu traci się wiele czasu na zbyt długie zebrania i dyskusje, niekoniecznie związane z pracą - wylicza "Science Humaines".

"Drugą stroną medalu może być izolacja pracownika, grożąca dezintegracją grupy" - pisze Weinberg, ale dodaje, że jeśli telepraca zajmuje dzień lub dwa w tygodniu, to nie stwarza to takiego problemu.

Telepraca nie oznacza samotności. Aby kierownictwo mogło koordynować na odległość obowiązki personelu, pracownicy muszą być dostępni, gdy odbywają się telekonferencje i wydawane są zlecenia.

Według cytowanego w artykule prezesa francuskiego stowarzyszenia telepracy i teledziałalności biznesowej Philippe'a Planterose wydajność telepracowników wzrasta o 25 proc. w stosunku do osób pracujących w firmie.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!