PARTNERZY PORTALU


1. i 11. listopada spowodują spadek obrotów sieci handlowych nawet o 5 proc.

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Dodano: 31 paź 2011 09:14

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, z powodu obowiązkowego zamknięcia sklepów 1 oraz 11 listopada sieci handlowe mogą mieć obroty niższe nawet o 1,5 mld zł. Zdaniem cytowanego dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji obroty sieci mogą być mniejsze z tego powodu nawet o 5 proc.

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Dodano: 31 paź 2011 09:14
Jak mówi RZ Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, klienci przed dniami wolnymi robią zawsze większe zakupy. Jednak nawet spadki powinny zostać zrekompensowane w grudniowym szczycie zakupów świątecznych.

Zdaniem Michała Sikory, rzecznika Tesco Polska, wolne dni wpływają na zmniejszenie przychodów z kilku powodów. - Z jednej strony to utracona sprzedaż, a firma ponosi przecież stałe koszty np. ogrzewania. Problemem jest też zaplanowanie dostaw, a święta wypadają w różne dni tygodnia, dlatego trudno przewidzieć, czy choćby bezpośrednio po nich klienci przyjdą na większe zakupy, czy np. przedłużą sobie wolne dni. Tymczasem nie wszystkie towary można magazynować w sklepie, dlatego takie operacje są zawsze kłopotliwe - powiedział Rzeczpospolitej Michał Sikora.

Według obowiązującego prawa, w dni ustawowo wolne mogą działać tylko te sklepy, w których pracować mogą jedynie ich właściciele. Pracownicy mają tego dnia obowiązkowo wolne.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!