PARTNERZY PORTALU

33 proc. sal zabaw dla dzieci nie przetrwało pandemii

33 proc. sal zabaw dla dzieci nie przetrwało pandemii
Dla sal zabaw dla dzieci ostatnie dwa lata to równia pochyła. Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 lut 2022 14:42

Dziesięć i pół miesiąca trwały łącznie obostrzenia związane z reżimem sanitarnym w centrach handlowych, uniemożliwiając prowadzenie działalności rozrywkowej dla dzieci. Dziś przedstawiciele ZPPHiU reprezentujący ten wycinek branży z goryczą przyznają, że trzeba było zamknąć biznesy dwa lata temu i czekać z ewentualnym ponownym otwarciem na koniec pandemii. Dziś sytuacja jest dramatyczna.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 lut 2022 14:42
  • Jednym z członków ZPPHiU jest firma RO-AN, właściciel marek centra rozrywki Bajkowy Labirynt oraz RO-AN NINJA.
  • Od 1995 firma zapewnia kompleksową rozrywkę dla dzieci w centrach handlowych.
  • Wraz z rozwojem handlu regularnie powiększała sieć centrów zabawy, stając się jednym z głównych graczy na polskim rynku.

Pandemia spowodowała zamknięcie 1/3 istniejących lokalizacji. W 14 pozostałych obiektach jeszcze w styczniu 2020 r. gościło  miesięcznie nawet 100 tys. klientów. Dwa lata później wróciło w najlepszym razie co drugie dziecko: podsumowanie stycznia 2022 r. to 48,3 tys. osób.  Spadki odwiedzalności na poziomie -50 proc. utrzymują się niezmiennie w okresach między lockdownowych.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W takich warunkach biznesowych egzystujemy. Przez lockdowny ominął nas najważniejszy sezon w roku, czyli przedświąteczny i noworoczny czas wizyt w centrach zabaw dla dzieci – mówi Robert Niewiński, prezes zarządu RO-AN.

Ostatnie dwa lata to równia pochyła

Część wynajmujących udzieliło najemcom branży rozrywkowej, adekwatnej do sytuacji, pomocy jednak wielu z nich wykazuje się brakiem zrozumienia i empatii wykorzystując specyficzną sytuację przedsiębiorców tego typu. Wielu operatorów bezpowrotnie zamknęło swoje placówki a kolejni wycofują się i rezygnują z działalności. Centra handlowe doskonale znają sytuację, ale w wielu  przypadkach ignorują próby negocjowania warunków. Koszty stałe i regularne czynsze sprzed pandemii są mordercze przy spadku przychodów i odwiedzalności o ponad 50%. Tylko nieliczne centra handlowe udzieliły przedsiębiorcom rozrywkowym, rabatów i zrealizowały wcześniejsze deklaracje o gotowości do solidarnego podejścia wobec skutków pandemii.

– Od dwóch lat borykamy się z pandemią. Ostatnie miesiące są najgorsze. Od początku grudnia ubiegłego roku, gdy w debacie publicznej pojawił się wątek zachorowań i śmierci z powodu Covidu także wśród  dzieci, sytuacji stała się dramatyczna. Zamknięto szkoły, zamknięto kluby, dyskoteki i inne placówki rozrywkowe a naszą branżę potraktowano marginalnie i pozostawiono samej sobie, nie udzielając żadnej pomocy. Oczekiwania galerii są, owszem zgodne z umowami najmu, jednak obecnie nieadekwatne do sytuacji i możliwości najemców z branży  – podsumowuje Robert Niewiński. 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.56.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!