PARTNERZY PORTALU


50. Maxi Zoo otworzył się w gdańskiej Galerii Zaspa

50. Maxi Zoo otworzył się  w gdańskiej Galerii Zaspa
Fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 kwi 2021 14:09

Pod koniec marca otworzył się 50 punkt sieci Maxi Zoo - w gdańskiej Galerii Zaspa. Do końca roku firma planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 kwi 2021 14:09

Marka Maxi Zoo zadebiutowała w Polsce w 2012 roku i od tej pory jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. Pod koniec marca 2021 roku marka otworzyła swoją 50. placówkę – sklep w gdańskiej Galerii Zaspa. Najnowsze Maxi Zoo to około 400 mkw. powierzchni z wyjątkową ofertą dla wszystkich miłośników zwierząt.

50 działających sklepów i 9 lat doświadczeń na rodzimym rynku to doskonała okazja do podsumowań, przeglądu trendów i prognoz dotyczących branży w najbliższym czasie.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W Polsce działamy prawie 9 lat. Wydaje się, że nie jest to szczególnie długo, jednak różnica pomiędzy kondycją branży zoologicznej w 2012 roku i w 2021 roku jest znacząca. Przez ten czas zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków, preferencje. – uważa Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. – Oczywiście nadal bardzo istotna jest cena produktów, ale widać też, że klienci oczekują jakości i są w stanie coraz więcej zapłacić, by ją otrzymać. Z naszych danych wynika, że Polacy są świadomymi opiekunami zwierząt. Od kilku lat wyraźnie rośnie udział kategorii value for money i premium. Wiemy już, że dobra, wartościowa karma to dłuższe i lepsze życie naszych pupili. – podkreśla Wojciech Kamiński.

Na tle wszystkich wydatków udział sprzedaży produktów dla psów wciąż jest największy. Na kolejnych miejscach plasują się wydatki na koty i pozostałe popularne gatunki zwierząt domowych. Proporcje te są względnie stałe – nadal wydajemy więcej na psy (o około 24 proc.), zapewne dlatego, że jest ich więcej w gospodarstwach domowych w Polsce. W 2020 roku ich populację szacowano na nieco ponad 7,8 mln*. Maxi Zoo podaje również, że Polacy coraz więcej środków przeznaczają na wsparcie dla dzikich zwierząt. Kategoria tego typu produktów zyskała na popularności aż o 716 proc. w porównaniu do okresu 2014 – 2020.

- Budżety przeznaczone na utrzymanie zwierząt nadal, co naturalne, są zdominowane przez wydatki na karmy i przekąski dla psów i kotów. Nie ma też istotnych różnic pomiędzy strukturą wydatków w poszczególnych regionach czy miastach Polski - mówi Wojciech Kamiński. – Coraz częściej zwracamy uwagę na komfort psychiczny i fizyczny naszych podopiecznych, dlatego np. kupujemy im szereg zabawek, przysmaków oraz akcesoriów do treningu. Szukamy sposobów na kreatywne zajęcia ze zwierzętami. Bardzo wyraźny i stosunkowo nowy trend to wzrost wydatków na higienę i pielęgnację zwierząt. Widzimy, że klienci naszej sieci o wiele więcej wydają na produkty z tego segmentu. Rok do roku to wzrost o około 70 proc., ale aż 1430 proc. w stosunku do lat 2014 – 2020 – dodaje Wojciech Kamiński.

Wg szacunków Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1, 065 mld euro. To o 11 proc. więcej niż w 2019. Sieć prognozuje, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8 proc. rok do roku.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!