PARTNERZY PORTALU

A jednak. Sprzedaż online spada

A jednak. Sprzedaż online spada
E-sprzedaż spadła w Europie w pierwszym kwartale br. o ok.13 proc. Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 19 maj 2022 12:15

Ze względu na wysoką inflację, sprzedaż online w Europie spadła w pierwszym kwartale tego roku o co najmniej 13 proc. - wynika z Salesforce Q1 Shopping Index. Badanie dotyczyło aktywności zakupów online ponad miliarda konsumentów w 60 krajach.

  • Eksperci oceniają, że powodem zmian jest inflacja.
  • Prognozy zapowiadają, że będzie to stała zmiana zachowani konsumenckich.

Z badania, które omówił belgijski dziennik "Het Laatste Nieuws", wynika, że na całym świecie w pierwszym kwartale roku w sieci wydano o 3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ocenie autorów raportu spadek wynika ze względu na wysoką inflację. "Prawdopodobnie nie jest to zjawisko przejściowe, ale sygnał, że zachowania konsumenckie się zmieniają" - powiedział Roel Naessens z Salesforce cytowany w gazecie.

"Konsument jest bardziej oszczędny, co prowadzi do zrównoważonej konsumpcji" - twierdzi Naessens.

Coraz więcej kupujących w sieci wybiera opcję - kup teraz, zapłać później. Już 9 proc. światowych płatności wykonanych w pierwszym kwartale 2022 r. jest dokonywana w formule elastycznych płatności, wynika z badań Salesforce. To o 22 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.228.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!