- Spółka dominująca Alma Market SA odnotowała w pierwszym półroczu 2015 roku spadek przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów na poziomie -1,4 proc., co było związane w głównej mierze z zamknięciami trzech nierentownych obiektów i zaklasyfikowania ich przychodów do działalności zaniechanej. Strata wykazana z działalności zaniechanej wyniosła 8,1 mln zł, przy czym przychody ze sprzedaży w sklepach zamkniętych, których wyniki na działalności zostały wyłączone w okresie do ich zamknięcia w I półroczu roku wyniosły 4,6 mln zł. Biorąc pod uwagę podaną – wyłączoną sprzedaż z działalności kontynuowanej, można odnotować spadek sprzedaży r/r o 0,4 proc.- tłumaczy spółka.

W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w I półroczu 2015 roku w Grupie Kapitałowej Alma Market S.A. nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży o 5,2 proc.

Realizowane przez spółkę plany inwestycyjne zakładają otwarcie w 2015 roku pięciu delikatesów Alma, spośród których jeden uruchomiono w Lublinie (I kwartał 2015 roku), drugi w Gdańsku przy ulicy Droszyńskiego (III kwartał 2015 roku), a pozostałe zostaną zlokalizowane na terenie Warszawy (dwa sklepy) i Łodzi (jeden sklep). Sklepy powstające w Warszawie zlokalizowane będą w nowo wybudowanych galeriach handlowych: Plac Vogla (Wilanów) i Galeria Ferio (Wawer).

W sierpniu 2015 roku w Bochni Alma Market uruchomiła pierwszy sklep franczyzowy pod marką Alma Smart. Planuje się otwieranie nowych sklepów tego typu o powierzchni ok. 200-450 mkw. w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Spółka nie wyklucza również rozwoju poprzez przejęcia obiektów lub grup obiektów działających obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych, choć w chwili obecnej nie ma istotnych planów w tym zakresie.

Zarząd spółki mając na uwadze poprawę rentowności prowadzonej działalności zakłada również zamykanie niektórych nierentownych obiektów lub nie przedłużanie umów najmu dla sklepów znajdujących się w lokalizacjach, których realizowana rentowność sprzedaży jest zbyt niska. Proces zamykania nierentownych sklepów został rozpoczęty w pierwszym półroczu 2015 roku, w którym przestały funkcjonować 3 obiekty. Zarząd spółki dominującej wdraża działania, które zdecydowanie poprawią rentowność i wzmocnią płynność finansową spółki w perspektywie najbliższego roku.

Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA w bieżącym roku otworzyła jedną nową lokalizację – w Warszawie. Zgodnie z planami w roku 2015 otwarte zostaną minimum dwa nowe obiekty sieci w Białymstoku i Bydgoszczy. Ilość będzie uzależniona od terminów przekazania lokali do adaptacji przez inwestorów. Obecnie Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA posiada 46 własnych obiektów handlowych.

W I półroczu 2015 roku Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA otrzymała dotację w wysokości 253 tys. zł na realizację programu w ramach jednego z projektów realizowanych przez Unię Europejską.

 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl