PARTNERZY PORTALU


Alma Market chce się rozwijać w oparciu o fundusz nieruchomościowy - wywiad z Jerzym Mazgajem

Alma Market chce się rozwijać w oparciu o fundusz nieruchomościowy - wywiad z Jerzym Mazgajem
  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 16 lut 2012 15:47

Alma Market ma za sobą udany rok, "zdecydowanie" wyszła na plus na poziomie jednostkowym i skonsolidowanym. W tym roku przychody mogą wzrosnąć o około 20 proc. rdr. Sieć może się powiększyć o co najmniej cztery nowe placówki, a nakłady inwestycyjne wyniosą do 15 mln zł. Będziemy chcieli się rozwijać w oparciu o fundusz nieruchomościowy - powiedział w rozmowie z PAP Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 16 lut 2012 15:47
"Będziemy chcieli mieć w tym roku dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów, około 20 proc. W tej chwili wzrost przychodów LFL jest na poziomie blisko 6 proc." - powiedział PAP Jerzy Mazgaj.

Prezes poinformował, że zadowolony jest z wyników osiągniętych przez spółkę w ubiegłym roku. "Ubiegły rok był dobry, znacznie lepszy niż poprzedni. Na poziomie jednostki będziemy mieć bardzo dobry wynik. Te markety, które nie przynosiły nam zysków, dochodzą do rentowności. W tym roku większość z nich powinna przekroczyć próg rentowności" - powiedział prezes.

"W 2011 roku zdecydowanie wyszliśmy na plus na poziomie jednostkowym i skonsolidowanym, a przychody w sieci Alma wzrosły ok. 8 proc. rdr" - dodał.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poinformował, że lepszy rok do roku był także sam czwarty kwartał, pomimo dodatkowych kosztów związanych z rozwojem sieci. Po trzech kwartałach 2011 roku Alma Market miała 1,02 mld zł przychodów, 6,87 mln zł zysku operacyjnego i prawie 2,6 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej. Na poziomie jednostkowym spółka miała 2,7 mln zł straty netto, 0,6 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 589,5 mln zł.

W 2011 roku sieć Almy powiększyła się o cztery nowe sklepy. "Sklepy bardzo dobrze wystartowały, niektóre z nich już w tym roku będą rentowne" - powiedział Mazgaj. "Myślę, że w tym roku otworzymy co najmniej cztery sklepy, na pewno w Warszawie, w Krakowie, w Gdyni" - dodał.

CAPEX w tym roku ma wynieść nie więcej niż 15 mln zł. "Dzięki posiadanemu doświadczeniu w zakresie rozwoju sieci, systematycznie obniżamy koszt poszczególnych inwestycji" - powiedział prezes Almy.

Poinformował, że na wrzesień planowane jest wprowadzenie nowej marki własnej. "We wrześniu planujemy wprowadzić na rynek nową markę własną, młodą, dynamiczną, oferującą bardzo dobrą jakość za rozsądną cenę. Będziemy oferować produkty międzynarodowe" - powiedział prezes.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!