PARTNERZY PORTALU


Alma Market miała 2,65 mln zł straty netto w III kwartale

  • Autor: PAP
  • Dodano: 15 lis 2011 08:51

W III kwartale 2011 roku Grupa Alma Market SA miała 2,65 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,31 mln zł straty w analogicznym okresie 2010 roku - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Strata operacyjna grupy wyniosła w III kwartale 322 tys. zł wobec 351 tys. zł straty EBIT w III kwartale 2010. Przychody grupy wzrosły do 335,7 mln zł z 296,6 mln zł rok wcześniej.

Po trzech kwartałach 2011 roku grupa Alma Market ma 1,02 mld zł przychodów, 6,87 mln zł zysku operacyjnego i prawie 2,6 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W analogicznym okresie 2010 roku przychody wyniosły 877,9 mln zł. Spółka miała 0,8 mln zł straty EBIT i 12 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

Alma podała, że wyniki operacyjne IV kwartału, najlepszego w branży detalicznej, powinny znacząco wpłynąć na poprawę wyników spółki dominującej i grupy.

Spółka dominująca, Alma Market SA, po trzech kwartałach zwiększyła przychody ze sprzedaży o 7 proc., a wskaźnik marży brutto poprawił się o 1,3 proc. rdr.

"Przyrost wartości tego wskaźnika jest efektem ustawicznie prowadzonych działań w kierunku poprawy warunków handlowych oraz stymulacji zmian w zakresie struktury asortymentowej sprzedawanych produktów w kierunku zwiększenia udziału sprzedaży towarów generujących wyższe marże handlowe" - napisano w komentarzu.

"Utrzymanie trendu wzrostowego w zakresie wielkości sprzedaży przy jednocześnie wyższej wartości wskaźnika marży brutto, w perspektywie kolejnych kwartałów, będzie pozytywnie wpływać na wielkość wypracowywanego przez spółkę dominującą zysku brutto" - dodano.

Alma Market otworzyła od początku roku cztery nowe delikatesy, realizując tym samym plany na cały rok.

W III kwartale Krakowski Kredens otworzył trzy nowe obiekty, zwiększając sieć do 37 punktów.

Paradise Group ostrożnie podchodzi do rozwoju sieci handlowej. Spółka nie wyklucza wycofania się ze sprzedaży nierentownych marek.

"Zarząd spółki dominującej ocenia pozytywnie dotychczasową realizację przyjętej strategii rozwoju spółek Grupy. W perspektywie 2011 roku, spółki Grupy prowadzą politykę zrównoważonego rozwoju oraz kontynuowane są działania dalszej poprawy efektywności funkcjonowania i wewnętrznej konsolidacji zasobów celem dalszego rozwoju w kolejnych latach. Jednak skala tego rozwoju uzależniona będzie od sytuacji makroekonomicznej kraju i związanej z nią wielkości dochodów rozporządzalnych konsumentów" - napisano w komentarzu zarządu.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!