PARTNERZY PORTALU


Alma Market nie odczuwa spowolnienia. Liczy na 20-proc. wzrost przychodów

Alma Market nie odczuwa spowolnienia. Liczy na 20-proc. wzrost przychodów
  • Autor: PAP
  • Dodano: 08 sie 2012 21:53

Alma Market zanotowała w pierwszym półroczu tego roku kilkanaście procent wzrostu sprzedaży. Spółka podtrzymuje, że celem na ten rok jest wzrost przychodów o 20 proc. rok do roku - poinformował w rozmowie z PAP Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.

"W pierwszym półroczu obroty spółki wzrosły o kilkanaście procent, ta dobra tendencja utrzymuje się też w lipcu i sierpniu. W sklepach porównywalnych też notowaliśmy wzrosty. Wzrosły również marże" - powiedział PAP Mazgaj.

"Chcielibyśmy, by w tym roku obroty spółki wzrosły o 20 proc. rdr" - dodał.

W jego opinii spółka nie odczuwa spowolnienia.

"Liczba klientów w sklepach jest porównywalna. Na Wybrzeżu notujemy duże wzrosty sprzedaży z powodu problemów Bomi. Sprzedaż w sklepach, które ciążyły wynikom, znacznie się poprawia, notują dwucyfrowe wzrosty" - powiedział prezes.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poinformował, że nieco słabsze wyniki rok do roku realizuje Krakowski Kredens.

"Z uwagi na upalne lato Krakowski Kredens ma nieco gorsze wyniki niż rok temu, ale trudno narzekać" - powiedział.

"Rynek odzieży luksusowej ma trudności, ale wyniki Paradise Group znacznie się poprawiły w porównaniu z ubiegłym rokiem dzięki zamknięciu sklepu Armani" - dodał.

Celem Alma Market na ten rok jest wzrost przychodów ze sprzedaży internetowej do 70 mln zł wobec zrealizowanych w roku ubiegłym na poziomie 45 mln zł.

"Sprzedaż internetowa rozwija się dynamicznie. Obroty i liczba zamówień znacznie rosną. Możliwe jest kilkadziesiąt procent wzrostu przychodów w tym roku. 70 mln zł sprzedaży jest realne" - powiedział Mazgaj.

W I kwartale 2012 roku Alma Market miała prawie 385 mln zł przychodów, ok. 6 mln zł zysku operacyjnego z działalności kontynuowanej i 1,2 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

W ubiegłym roku spółka miała 7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 24,4 mln zł EBIT przy przychodach na poziomie 1,42 mld zł.

Alma Market planuje w tym roku otwarcie czterech sklepów delikatesowych Alma Market w Gdyni, Krakowie, Warszawie i na terenie aglomeracji warszawskiej. Spółka informowała wcześniej, że wyda na ten cel do 15 mln zł.

"We wrześniu otworzymy sklep w Krakowie. Rozglądamy się też na rynku za dobrymi lokalizacjami" - powiedział prezes.

Poinformował, że sieć Krakowskiego Kredensu powiększy się w tym roku o 6 punktów, a do końca roku rozstrzygną się plany jej rozwoju zagranicznego.

"Podtrzymuję, że spółka będzie gotowa do wejścia na giełdę po przekroczeniu 100 mln zł obrotów" - powiedział prezes Mazgaj.

W 2011 roku Krakowski Kredens miał nieco ponad 70 mln zł przychodów.

Prezes podtrzymał, że na wrzesień planowane jest wprowadzenie nowej marki własnej, ale nie chciał ujawnić szczegółów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.203.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!