PARTNERZY PORTALU

Alma na plusie. Jerzy Mazgaj myśli o sieci sklepów convenience i zpowiada ekspansję delikatesów

Alma na plusie. Jerzy Mazgaj myśli o sieci sklepów convenience i zpowiada ekspansję delikatesów
  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 10 gru 2012 18:47

Alma Market chce zakończyć ten rok zyskiem netto na poziomie jednostkowym i skonsolidowanym. Liczy, że w 2013 roku przychody wzrosną dwucyfrowo - poinformował PAP prezes Alma Market Jerzy Mazgaj. Jeśli testy nowego konceptu pod marką Food&Joy wypadną pomyślnie, możliwe jest uruchomienie sieci sklepów convenience o pow. 300-400 mkw.

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 10 gru 2012 18:47
"Zakładamy, że na poziomie skonsolidowanym i jednostkowym zakończymy ten rok na pewno na plusie" - powiedział PAP Jerzy Mazgaj. "Wzrost przychodów w tym roku wyniesie kilkanaście procent, a wzrost sprzedaży porównywalnej w tym roku może wynieść ok. 5 proc. rdr" - dodał.

Po trzech kwartałach 2012 roku grupa Alma Market miała 1,117 mld zł przychodów wobec 1,017 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wzrósł do 7,43 mln zł z 6,87 mln zł przed rokiem. Strata netto, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 11,05 mln zł wobec około 2,6 mln zł straty w analogicznym okresie 2011 roku.

"Strata po trzech kwartałach to efekt strat z działalności zaniechanej w Paradise Group i kosztów związanych z uruchomieniem Food&Joy" - powiedział prezes.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poinformował, że na wynikach ciąży też kilka sklepów, które nie są rentowne. "Gdyby nie te 3-4 obiekty, to wyniki operacyjne Almy byłyby znacznie lepsze" - powiedział.

Alma Market zakłada, że w przyszłym roku sprzedaż wzrośnie dwucyfrowo. "Zakładamy w przyszłym roku dwucyfrowy wzrost obrotów, ale o wyniku netto trudno jeszcze mówić" - powiedział prezes.

W tym roku sieć delikatesów Alma powiększyła się o dwie placówki. W przyszłym wzrośnie co najmniej o trzy kolejne. "W przyszłym roku na pewno otworzymy trzy nowe lokalizacje: Konstancin, Wilanów i Kraków. Rozwój finansować będziemy z amortyzacji, koszt otwarcia trzech sklepów to ok. 15-20 mln zł. Możliwe jednak, że otworzymy pięć placówek" - powiedział Mazgaj.

Udział produktów pod wprowadzoną we wrześniu przez Alma Market marką Food&Joy przekroczył 2 proc. w obrotach Almy.

"Rozpoczęliśmy sprzedaż naszej marki Food&Joy pod koniec września, a już jej udział w całości obrotów Almy przekroczył 2 proc. Teraz jest ponad 150 produktów, chcemy, by było ich ponad 300. Chcemy, by w perspektywie roku sprzedaż Food&Joy stanowiła co najmniej 5 proc. łącznych obrotów. Nie chcemy tego poziomu przekraczać" - powiedział Mazgaj.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • ha, ha 2012-12-20 17:51:26
    Warto dodać, że ALMA przez ostatnie 3 lata przyniosła łącznie 40 mln zł strat, a utrzymała się tylko dlatego że miała nieruchomości, kupione zanim Jerzy Mazgaj w tej spółce się pojawił. Teraz już większości tych nieruchomości już nie ma. Czytaliśmy już artykuły o planach Jerzego Mazgaja: o wprowadzeniu do Polski np.: Tiffaniego, Toma Forda, budowie drapacza chmur w miejscu po kinie Relax w Warszawie, budowie Alma Tower przy ul. Pilotów w Krakowie, Krakowskim Kredensie w stolicach całej Europy, Delikatesach Alma w Niemczech, czy ktoś chce jeszcze słuchać podobnych bzdur wyssanych z palca? Fakty są takie: nawet pojedynczego sklepiku Armaniego, Kenzo czy nawet Max& Co. nie potrafił utrzymać przez kilka lat na rynku, a na ul. Pilotów w Krakowie w gruzach szumi wiatr. Nie ma gorszego zarządzającego niż jak prezes, który jest właścicielem. Brak kontroli to patologia.
  • hans 2013-01-26 00:41:50
    jaki pan, taki kram ... nic ująć i nic dodać

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.173.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!