PARTNERZY PORTALU


Amazon blokuje konta klientów. Powód? Częste zwroty

Amazon blokuje konta klientów. Powód? Częste zwroty
fot. Pixabay
  • Autor: PAP
  • Dodano: 23 maj 2018 16:06

Amazon blokuje konta klientów, którzy zbyt wiele razy zwracali towar zakupiony w serwisie. Takie działania są często podejmowane bez wyjaśnień, ani ostrzeżenie ze strony giganta handlu elektronicznego - poinformował dziennik "Wall Street Journal".

"WSJ" zauważa, że Amazon przez długie lata utrzymywał wizerunek firmy słynącej z dobrej obsługi klientów i prokonsumenckiego nastawienia, które przejawiało się m.in. w łatwości, z jaką klient mógł odesłać niespełniający jego oczekiwań towar.

Luźne zasady regulujące zwroty produktów sprzedawanych przez Amazon według "WSJ" spowodowały, że klienci serwisu podobnego traktowania zaczęli oczekiwać również od innych firm sprzedających swoje towary na portalu koncernu.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dziennik przytacza przypadek jednego z klientów Amazona, który w marcu otrzymał e-mail powiadamiający go o zamknięciu konta w serwisie ze względu na naruszenie regulaminu korzystania z platformy. List informował również o tym, że klient "nie może założyć kolejnego konta, ani korzystać z cudzego celem dokonywania zakupów na Amazonie".

Obsługa klienta serwisu Amazon wyjaśniła właścicielowi zablokowanego konta, że jego usunięcie spowodowane jest częstymi zwrotami towarów. Klient w 2018 roku zwrócił jeden zakupiony przedmiot, w ubiegłym roku natomiast - cztery.

"WSJ" zwraca uwagę, że podobnych przypadków jest bardzo wiele. Niektórzy rozżaleni klienci swoje historie opisali w mediach społecznościowych, inni zaś zdecydowali się wysłać listy protestacyjne do administracji portalu Amazon. Wszystkich klientów platformy łączy fakt, że ich konta w serwisie zostały usunięte bez ostrzeżenia bądź wyjaśnień - zaznacza dziennik.

- Chcemy, aby ze stron Amazon mógł korzystać każdy, ale sporadycznie zdarzają się sytuacje, w których ktoś przez dłuższy czas dokonuje nadużyć na naszych serwisach. Nigdy nie podejmujemy tych decyzji lekko, ale przy ponad 300 milionach klientów na całym świecie musimy reagować, by chronić dobro wszystkich, którzy korzystają z naszych usług. Jeśli którykolwiek z klientów uważa, że popełniliśmy błąd, zachęcamy go do skontaktowania się z nami bezpośrednio, aby móc sprawdzić jego konto i podjąć odpowiednie działania - komentuje Marzena Więckowska, rzecznik prasowy Amazon.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.210.184.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!