PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Amazon chce zrewolucjonizować zakupy. Inteligentne wózki wyeliminują kolejki do kas

Amazon chce zrewolucjonizować zakupy. Inteligentne wózki wyeliminują kolejki do kas
Amazon Dash Cart. fot. Amazon
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14 lip 2020 14:18

Amazon zaprezentował we wtorek swój nowy wynalazek - inteligentny wózek zakupowy, który za pośrednictwem kamer i sensorów automatycznie wycenia zakupy klienta i ściąga należność bezpośrednio z jego konta, bez konieczności stania w kolejce do kasy.

Pierwszy inteligentny wózek zakupowy o nazwie Amazon Dash Cart udostępniony zostanie w nowym supermarkecie koncernu Jeffa Bezosa w Los Angeles, którego otwarcie zaplanowano jeszcze w tym roku. Co prawda nowy sklep będzie wyposażony w tradycyjne kasy, ale użytkownicy, którzy zdecydują się na skorzystanie z wózka, będą mogli je po prostu wyminąć i wyjść ze sklepu.

Wózek wyposażony został w kamery, sensory i wagę, które automatycznie odnotują i wycenią produkty wkładane do koszyka. Należność za zakupy zostanie zsumowana, a następnie ściągnięta bezpośrednio z konta klienta. Oprogramowanie wykryje również, które produkty zostały na przykład wyjęte z wózka i wykreśli tę pozycję z rachunku. System jest również w stanie odnotować, jeśli kupujący wrzuci do koszyka inny przedmiot, niż produkty dostępne w sklepie, np. kurtkę lub torebkę, której nie chce ze sobą nosić.

Amazon ma nadzieję, że w przyszłości wózek będzie wykorzystywany we wszystkich należących do koncernu sklepach spożywczych, a także w marketach innych sieci, które zdecydują się na zakup technologii od firmy.

Umożliwiający bezgotówkowe zakupy wózek to kolejna podejmowana przez Amazona próba zrewolucjonizowania sektora zakupowego i wyeliminowania konieczności stania w kolejkach do kasy. Koncern wcześniej w tym roku otworzył w Seattle całkowicie bezkasowy supermarket, który podobnie jak zaprezentowany we wtorek wózek wyposażony został w szereg kamer i czujników wyceniających zakupy klientów. Ponadto Amazon otworzył w USA ok. 25 sklepików osiedlowych działających na podobnej zasadzie.

Amazon nie jest jedyną firmą, która wpadła na pomysł stworzenia inteligentnego wózka. Podobne zaprojektowane zostały już wcześniej przez mniejsze start-upy. Niektóre urządzenia tego rodzaju są już nawet testowane w sklepach spożywczych, większość wymaga jednak od klienta ręcznego zeskanowania produktu przed włożeniem go do koszyka.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!