PARTNERZY PORTALU


Ambitne plany Emperii. W przyszłym roku otworzy ok. 150 sklepów

  • Autor: PAP
  • Dodano: 27 sie 2014 08:04

Emperia może w tym roku otworzyć ok. 50 sklepów we wszystkich formatach, czyli supermarketów i marketów własnych oraz franczyzowych. W przyszłym roku spółka chce uruchomić ok. 150 sklepów - poinformował na konferencji Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

"Do tej pory otworzyliśmy jeden supermarket franczyzowy. Kolejny zostanie uruchomiony jeszcze w sierpniu. Kilkanaście kolejnych umów jest finalizowanych. Ponadto, za miesiąc wchodzimy z ofertą franczyzy dla marketów. Spodziewamy się, że łącznie w tych dwóch formatach franczyzowych otworzymy w tym roku ok. 20 sklepów, tak jak planowaliśmy" - powiedział Kalinowski.

"Jeśli chodzi o placówki własne, to po dwóch kwartałach mieliśmy dwa otwarcia. Kilkanaście nowych sklepów otworzymy na przełomie III i IV kwartału, z czego większość w IV kwartale. Szacujemy, że w całym roku możemy uruchomić, łącznie z franczyzą, ok. 50 sklepów" - dodał.

W przyszłym roku Emperia może otworzyć ok. 150 nowych sklepów we wszystkich formatach.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Liczymy, że otworzymy wówczas ok. 30 supermarketów własnych. Ta liczba nie wynika z naszych możliwości, ale z ograniczonej podaży. W przypadku formatu marketowego podaż jest nieporównywalnie większa. Mówimy tu o ok. 50 sklepach w 2015 r. We franczyzie zakładamy uruchomienie ok. 20 supermarketów i co najmniej 50 marketów" - powiedział prezes.

Na koniec II kwartału Emperia posiadała 241 sklepów, w tym 217 supermarketów własnych, 23 markety własne oraz jeden supermarket franczyzowy.

Sprzedaż LFL Stokrotki spadła w I połowie roku o 2,7 proc., z czego o 5,2 proc. zmalała w I kwartale, a o 0,2 proc. w II kwartale.

"Rynek był bardzo trudny dla detalistów. Agresywna walka sieci doprowadziła do wzrostu udziału sprzedaży promocyjnej. Nasze promocje przegrały z promocjami konkurentów, stąd marża handlowa była wyższa, ale sprzedaż LFL niższa niż przewidywaliśmy. Chcę jednak przypomnieć, że swoje działania koncentrujemy na sprzedaży regularnej i to na niej chcemy budować swoją przewagę" - skomentował Kalinowski.

W rozmowie z PAP prezes poinformował, że celem Emperii jest dodatnia dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych.

"Jeśli chodzi o cały rynek, biorąc pod uwagę wszystkie sieci, to dynamika sprzedaży LFL powinna być w okolicy zera lub na minusie. My wierzymy, że będziemy powyżej rynku. Celem jest pozytywna sprzedaż LFL" - powiedział.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.72.118
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!