AmRest łowi znane marki


Kilka dni temu sieć Sushi Shop, potem polska Telepizza, a teraz 15 francuskich lokali KFC - to bilans ostatnich zakupów firmy AmRest.
W ciągu ostatnich kilku dni AmRest powiększył portfolio o trzy marki i kilkaset restauracji. Największym wydatkiem był zakup marki Sushi Shop, operatora wiodącej sieci restauracji kuchni japońskiej, liczącej 165 lokale, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców. Restauracje Sushi Shop obecne są we Francji (72 proc. całego biznesu) oraz w 11 innych krajach (w tym między innymi w Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech). Szacuje się, że cena nabycia wyniesie ok. 240 mln euro.
To nie jedyna transakcja gastronomicznego giganta we Francji. Grupa podpisała z KFC France i Novo BL umowę ramową w sprawie nabycia 15 restauracji KFC we Francji i podpisania umów franczyzowych dla każdej z nich - podał AmRest w komunikacie. Spodziewana cena kupna to ok. 33,3 mln euro. Ostateczna cena zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji. Jej finalizacja jest planowana do końca 2018 roku.
"Finalizacja uzależniona będzie od podpisania dodatkowych umów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania restauracji po finalizacji, konsultacji z radą pracowniczą i komitetem ds. zdrowia i bezpieczeństwa KFC France oraz niewystąpienia istotnej, niekorzystnej zmiany warunków "Material Adverse Change" - napisano.
AmRest inwestuje również w Polsce. Firma podpisała z Tele Pizza S.A.U. umowę zakupu sieci Telepizza w Polsce do której należy 36 restauracji własnych i 71 lokali franczyzowych.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.