AmRest na sprzedażowej fali


Wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w trzecim kwartale br. 392 mln euro i były o 23,2 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 25,2 proc.
Na dynamikę sprzedaży grupy w trzecim kwartale pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Pizza Hut w Niemczech przejętej 31 lipca 2017 roku, 22 restauracji KFC nabytych 2 października 2017 na rynku rosyjskim, 40 restauracji KFC we Francji z których większość Spółka przejęła w czwartym kwartale 2017 roku, spółki Restaurant Partner Polska Sp. z o.o. w której AmRest objął udziały 31 sierpnia 2017 roku, 40 restauracji Pizza Hut w Rosji, 2 w Armenii i 2 w Azerbejdżanie przejętych 1 czerwca 2018 r., 6 restauracji Bacoa przejętych 31 lipca 2018 w Hiszpanii oraz 8 restauracji KFC przejętych we Francji we wrześniu 2018 roku (łącznie 37,5 mln EUR przychodów w Q3 2018). Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q3 2018 wzrosły o 11,4%.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w Q3 2018 186 mln EUR, co stanowi wzrost o 15,6% w porównaniu do Q3 2017. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 16,9%.
Przychody dywizji rosyjskiej w Q3 2018 wyniosły 43 mln euro i były o 29,1 proc. wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji w porównaniu do III kw. 2017 wzrosła o 41,9 proc.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.