PARTNERZY PORTALU


AmRest popracuje nad konceptem La Tagliatella

  • Autor: PAP
  • Dodano: 28 paź 2014 08:26

Grupa AmRest chce w przyszłym roku wyraźnie obniżyć straty La Tagliatella na nowych rynkach. Podtrzymuje, że w tym roku straty w tej dywizji mogą wynieść 40-45 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

"Jeszcze nie tak dawno temu chcieliśmy powtórzyć sukces marki La Tagliatella poza Hiszpanią, otwierając kolejne restauracje w pięciu nowych krajach. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że na dobrej drodze do osiągnięcia skali i zyskowności jest Francja. Już teraz rynek ten znajduje się na progu rentowności i wszystko wskazuje na to, że pozytywne trendy się utrzymają, a nasze francuskie restauracje docelowo osiągną zyskowność na poziomie tych w Hiszpanii" - powiedział PAP Mroczyński.

"W pozostałych krajach dywizji Nowe Rynki rozczarowała nas skala kosztów testu marki La Tagliatella. Aby temu przeciwdziałać podjęliśmy kroki, by ograniczyć straty do minimum, a docelowo do zera. Nie jesteśmy w stanie osiągnąć tego jeszcze w tym roku, ale istnieje duża szansa, że w przyszłym roku straty La Tagliatella na Nowych Rynkach będą wyraźnie niższe niż obecnie. Na 2014 rok nasze szacunki 40-45 mln strat pozostają aktualne i obejmują dokonane w tym roku odpisy aktualizujące wartość aktywów restauracyjnych" - dodał.

Poinformował, że na obecnym etapie grupa nie planuje rozwijać marki La Tagliatella w żadnym z krajów poza Hiszpanią i Francją.
"Na pozostałych rynkach - USA, Niemczech i Chinach prowadzimy obecnie po kilka restauracji i skala ta powinna być wystarczająca do określenia priorytetów w rozwoju oraz zadecydowania, który z tych rynków będziemy rozwijać w przyszłości, a z których się wycofamy. Póki co decyzji w tym zakresie nie podjęliśmy, jednak niezmiernie ważne dla nas jest, aby było to jak najmniej odczuwalne w wynikach całej grupy AmRest" - powiedział Mroczyński.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

AmRest podał szacunkowe wyniki sprzedaży za trzeci kwartał. Przychody grupy w tym okresie wzrosły o 9,9 proc. do 765,2 mln zł (wzrost o 13,9 proc. w walutach lokalnych).

Sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 448,2 mln zł (wzrost o 8 proc. i 10,5 proc. w walutach lokalnych). Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 108,5 mln zł (wzrost o 10,3 proc. rdr i 24 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż na rynku hiszpańskim osiągnęła poziom 159,6 mln zł i wzrosła o 8,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,1 proc. Przychody dywizji Nowe Rynki wyniosły 49 mln zł i były o 37,6 proc. wyższe rdr (40,7 proc. w walutach lokalnych).

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.56.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!