PARTNERZY PORTALU


AmRest przeznaczy na rozwój sieci ok. 350 mln zł. W planach akwizycje i nowe rynki

AmRest przeznaczy na rozwój sieci ok. 350 mln zł. W planach akwizycje i nowe rynki
  • Autor: PAP
  • Dodano: 22 mar 2012 08:51

Spółka AmRest zamierza przeznaczyć na inwestycje w 2012 r. ok. 350 mln zł. - Myślę, że w tym roku otworzymy 80-90 restauracji własnych i franczyzowych, podobnie jak w 2011 roku, w tym nowe restauracje La Tagliatella - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

Na koniec 2011 roku AmRest prowadził 680 restauracji wobec 463 na koniec 2010 roku. W ubiegłym roku spółka przejęła 128 restauracji, otworzyła 97, a zamknęła 8.

Wojciech Mroczyński poinformował, że AmRest nie wyklucza dalszych akwizycji.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Patrzymy na różne możliwości akwizycji, dla nas ważne, by decyzje alokacji kapitału były podejmowane świadomie, by te inwestycje podciągnęły nas nie tylko na poziomie przychodów, ale że będzie z nich wynikać wzrost rentowności. Poszukujemy spółek, które pasują do naszego portfela, prowadzą marki, które mamy, np. KFC, czy Starbucks. W portfelu jest też miejsce na inne marki, zarówno w segmencie QSR jak i casual dining, czy fast casual - powiedział członek zarządu spółki.

- Cały czas się przyglądamy ewentualnym podmiotom do przejęcia, ale oczywiście nasze możliwości finansowe też są ograniczone. Co prawda mamy jakiś bufor, dziś poziom zadłużenia netto do EBITDA to 2,7, możemy je zwiększyć do 3,5x EBITDA, ale raczej nie planujemy poruszać się na granicy tego pułapu - dodał.

Poinformował te, że póki co spółka nie planuje emisji akcji, będzie finansować rozwój z własnych środków i kredytów.

Dodał, że celem na ten rok jest raczej integracja biznesów, poprawa rentowności i przygotowanie La Tagliatelli do szybszego wzrostu w 2013 roku.

- Wym roku spółka planuje otworzyć pierwsze lokale pod tą marką La Tagliatelli w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych. W przyszłym roku rozwój ma przyśpieszyć - powiedział w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński.

Poinformował, że na początek spółka planuje otwierać własne lokale.

- Chcemy udowodnić na tych rynkach, że to bardzo dobry koncept. Będziemy polegać na imporcie produktów z Hiszpanii, bo zanim zbudujemy kuchnię centralną w każdym z tych krajów, to musimy mieć masę krytyczną ok. 20 restauracji - powiedział Mroczyński.

Ten rok ma być testowy, przyśpieszenie rozwoju jest możliwe w 2013 roku.

Na dalszym etapie AmRest będzie chciał rozwijać sieć La Tagliatella także poprzez franczyzę.

Kolejnym nowym rynkiem będą prawdopodobnie Indie.

Powtórzył, że jest za wcześnie, by rozwijać La Tagliatella w Polsce. Zauważył, że średni rachunek w tej sieci wynosi ok. 18 euro.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.72.118
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!