PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Andrew König: Koronawirus nie ujawnił nowych trendów, ale przyspieszył te już istniejące

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 15 wrz 2020 08:10

Koronawirus zmienił świat, wpływając niemal na każdy sektor nieruchomości. Jednym z najbardziej dotkniętych jest handel detaliczny. Jak pandemia odmieni – znane nam – centra handlowe? Czy deweloperzy i właściciele zmienią sposób myślenia o wynajmie? Czy czynsze spadną oraz co z wyceną nieruchomości? O tym podczas Property Forum mówił Andrew König, CEO, Redefine Properties Limited.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 15 wrz 2020 08:10

- Koronawirus nie ujawnił nowych trendów, ale przyspieszył te już istniejące: wzrost popularności zakupów online oraz w wygodnych lokalnych centrach handlowych. Można więc śmiało powiedzieć, że koronawirus będzie miał trwały wpływ na to, jak ludzie żyją, pracują i bawią się - mówi Andrew König, CEO, Redefine Properties Limited.

Jego zdaniem zmiany behawioralne przekształcają krajobraz handlu detalicznego. Klienci przychodzą do centrum handlowego po konkretne zakupy, spędzają w nim mniej czasu. - To przekłada się na wyższe wydatki na osobę, w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Sprzedawcy zareagowali na tę zmianę, skupiając się na konsumentach i sprzedaży internetowej oraz usprawniając punkty handlowo-usługowe - wyjaśnia Andrew König.

Zauważa, że chociaż kładzie się większy nacisk na kanały online, to sklepy stacjonarne pozostają kluczem do osiągania zysków. - Dlatego zachęcanie konsumentów do usługi „click and collect” jest kluczowe. Decydując się na kampanie cyfrowe, równie ważne jest skupienie się na pozytywnym doświadczeniu z daną marką. Dla wynajmujących oznacza to bardziej holistyczne zrozumienie wszystkich organizacji detalicznych, ich planów oraz koncentracja na zarządzaniu istniejącymi portfelami - kontynuuje szef Redefine Properties.

 Andrew König zauważa trzy główne aspekty, które jego zdaniem wymagają szczególnej uwagi właścicieli. Pierwszym jest zrównoważony i dostosowany do tzw. nowej normalności dobór najemców. - Kluczem jest ich wygoda i minimalizacja wolnej przestrzeni. Nowa normalność wymaga od właścicieli wsparcia sprzedawców, także tych mniejszych, oraz odpowiedniego zarządzania eventami. Sektor spożywczy i rekreacyjny mogą obniżyć marże, także w usłudze „click and collect”. Ważne jest też odejście od nadmiernej koncentracji w segmencie odzieży, obuwia i artykułów luksusowych, co wiąże się z zastojem w turystyce. Sektor gastronomiczny i rozrywkowy wymaga ponownego przeanalizowania - wyjaśnia.

Po drugie, aby przyciągnąć i zatrzymać najemców, właściciele będą musieli przejść na bardziej innowacyjne i elastyczne warunki najmu. - Mogą one obejmować krótsze okresy wynajmu, włączenie sprzedaży online do czynszu i różne opcje zerwania kontraktu - wylicza König.

- Po trzecie, jeśli chodzi o alternatywne wykorzystanie przestarzałej powierzchni handlowej, to warto pomyśleć o przebudowie już istniejących obiektów oraz o tworzeniu obiektów wielofunkcyjnych. Można na przykład wprowadzić do galerii dużych najemców powierzchni, takich jak uczelnie lub przebudować dobrze skomunikowane parki handlowe w pobliżu miast. W wielu przypadkach kluczem jest modernizacja zniszczonych budynków. Warto zaznaczyć, że handel detaliczny pozostaje sektorem wszechstronnym i może ewoluować na wiele sposobów w przyszłości - podsumowuje.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!