François Colombié przypomina, że wstępnie planowano zakończenie procesu rebrandingu w ciągu dwóch lat, jednak wszystko będzie zależało od przebiegu negocjacji z właścicielami centrów handlowych, w których działają sklepy Real. Warunkiem podjęcia jakichkolwiek działań jest takie obniżenie kosztów najmu powierzchni handlowej, aby można było zrealizować podstawowy cel sieci Auchan, czyli zaoferować dyskontowe ceny oraz przyciągnąć jak najwięcej klientów.

Z niektórymi właścicielami, jak firma Black Rock, właściciel centrum handlowego Karolinka w Opolu, udaje się porozumieć szybko, są jednak i tacy, z którymi uzgodnienia wymagają więcej czasu.

- Zawarliśmy porozumienie w sprawie 14 marketów, w których stawki czynszu zostały obniżone. Wiem, że właściciele obiektów często są mocno zadłużeni, w związku z tym ich działania są pod ścisłą kontrolą instytucji finansowych. To zaś rodzi dyskusje na różnych szczeblach. Restrukturyzacja finansowa tego zadłużenia jest konieczna, żeby w krótkim czasie fundusze - właściciele obiektów - nie straciły wartości. Dlatego tak długo trwają rozmowy - mówi przewodniczący RN Auchan Polska w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl