PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Auchan czy Jeronimo Martins? Ekspert o dwóch scenariuszach przejęcia Piotra i Pawła

Auchan czy Jeronimo Martins? Ekspert o dwóch scenariuszach przejęcia Piotra i Pawła
Piotr i Paweł w Arkadach Wrocławskich
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 15 cze 2018 13:28

Wieści z Piotra i Pawła wskazują na koniec pewnej epoki w polskim handlu detalicznym. Temu końcowi sprzyjają ograniczenia dla nowoczesnego handlu, takie jak np. zakaz handlu w niedzielę. Wygrywają na tym najsilniejsi, a słabsi i mniejsi otrzymają kolejny kamień do worka u konkurencyjnej szyi. Aż strach pomyśleć, jak będzie wyglądał rynek, gdy koniunktura się osłabi. Konsolidacjom nie będzie końca – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

– Dziś – jak czytamy w mediach – albo Jeronimo Martins Polska, albo Auchan mają przejąć Piotra i Pawła. Pamiętajmy jednak, że Piotr i Paweł to przede wszystkim marka handlowa i znane logo otoczone doskonałą narracją polskości i jakości. Każdy kupujący musi brać to pod uwagę, ale nie musi tej legendy kupować ani dołączać do swojego wizerunku i komunikacji korporacyjnej – dodaje Andrzej Faliński.

– Gdyby zdecydowano się w Jeronimo Martins Polska na spełnienie sugestii medialnych, to według mnie ta firma ma ku temu potencjał, gdyż od wielu lat inwestuje w polskość oferty i przekazu – angażuje się w wielkie projekty nawiązujące do silnych elementów polskiej tożsamości (np. wsparcie drużyny piłkarskiej, polskość oferty, itp). Powstaje jednak pytanie, czy warto byłoby inwestować w dodatkowy format – delikatesowego supermarketu. Jest tu wiele „za” – przemawia za tym pogłębienie wizerunku związanego z jakością i polskością. Nie do pogardzenia są lokalizacje Piotra i Pawła oraz linie produktowe w markach własnych. Jest też as atutowy tego rozdania – poszerzenie liczby obiektów, a zarazem „ucieczka” z jednolitego formatu sklepu dyskontowego. To może osłabić wątpliwości UOKiK-u, bardzo prawdopodobne przy wzięciu pod uwagę procentu udziału „Biedronki” w dyskontowym rynku właściwym. Inna rzecz to pytanie o to, czy Biedronka i jej główni konkurenci to jeszcze dyskonty, ale nie liczyłbym tu na subtelność urzędu. Zatem JMP? – czemu nie? I wcale nie musiałoby to oznaczać zniknięcia marki "Piotr i Paweł" – mówi ekspert.

W przypadku hipotetycznego wejścia do transakcji przejęcia sieci handlowej Auchan sprawa ma się, w mojej opinii, nieco inaczej. Warto pamiętać, że grupa ta rozwija od kilku lat format supermarketowy (Simply Market), który od zeszłej jesieni rozpoczął rebranding i przebudowę design’u, oferty i misji sprzedażowej. Piotr i Paweł formatem i dorobkiem handlowym (oferta, rodzaj zakupów w danych lokalizacjach, poziom estetyczny, techniczny, marki) pasuje do tych działań. Jeśli weźmiemy to pod uwagę, a także program ujednolicenia brandu handlowego we wszystkich krajach, w których Auchan jest obecny, to w przypadku przejęcia Piotra i Pawła trudno oczekiwać utrzymania logo i marki handlowej. I to byłby koniec pewnej legendy, choć zapewne bez szkody dla samego handlowania i konsumenckiej satysfakcji – tłumaczy.

Przeczytaj cały wywiad na Portalu Spożywczym


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.254.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!