PARTNERZY PORTALU


Bardzo słaby początek roku w hipermarketach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 20 maj 2014 08:02

Według danych GUS sprzedaż detaliczna w I kw. 2014 r. wzrosła w Polsce o 1,8 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Z danych firmy Nielsen wynika, że w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. wartość sprzedaży w segmencie supermarketów wzrosła o 1,1 proc., zaś w formacie hipermarketów spadła aż o 4,9 proc.

Jak wyglądają historyczne wyniki tych dwóch formatów z ostatnich dwóch lat? Supermarkety systematycznie rosną, z wyjątkiem jednego potknięcia w II kw. 2013 r., gdy sprzedaż w tym formacie spadła o 0,3 proc. Jednak w pozostałych kwartałach trudnego 2013 r. były na plusie, notując kolejno 5,5 proc. wzrost w I kw. ub. roku, następnie odnotowały wspomniany spadek, by w III kw. urosnąć o 4,4 proc. i zakończyć 2013 r. 3,4 proc. wzrostem w IV kw.

Trudne dwa lata mają za sobą hipermarkety. Ostatnim okresem, gdy zwiększyły sprzedaż był I kw. 2012 r. Wtedy zanotowały wzrost sprzedaży o 2,9 proc. Warto dodać, że w tym samym kwartale supermarkety urosły o prawie 10 proc. Kolejne kwartały w wynikach największych sklepów były coraz gorsze. I tak w II kw. 2012 r. był to spadek o 0,6 proc., w III kw. 2012 r. o 1 proc., IV kw. aż o 5,4 proc. Fatalnie rozpoczął się dla hipermarketów rok 2013. W I kw. zanotowały spadek o 5,1 proc., by w II kw. sprzedaż spadła o rekordowe 6,9 proc, w II kw. spadek sięgnął 4 proc., zaś w IV kw. dzięki świętom sprzedaż spadła „jedynie" o 3,8 proc. W I kw. 2014 r. największe sklepy zanotowały kolejny duży spadek o 4,9 proc.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.166.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!