PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Biedronki i Żabki rozkręcą crowdfunding w nieruchomościach

Biedronki i Żabki rozkręcą crowdfunding w nieruchomościach
Marcin Pabijanek, prezes firmy brokerskiej Petram House i założyciel Social.Estate.
  • Autor: PropertyNews.pl/Grażyna Kuryłło
  • Dodano: 28 paź 2019 07:16

Social.Estate, pierwsza w Polsce platforma crowdfundingu nieruchomościowego w przyszłym roku ogłosi pierwszą kampanię projektu handlowego. – Jest to metoda inwestowania dla chcących zarobić więcej niż na lokacie bankowej, ale też dla inwestorów z kapitałem, których kuszą zyski z najmu do 8 proc. - takie średnio przynoszą lokale wynajmowane np. Żabce czy Biedronce – tłumaczy Marcin Pabijanek, prezes firmy brokerskiej Petram House i założyciel Social.Estate.

  • Autor: PropertyNews.pl/Grażyna Kuryłło
  • Dodano: 28 paź 2019 07:16

Dlaczego Social.Estate tak bardzo chce mieć w swoich kampaniach nieruchomości wynajęte dla Biedronki lub Żabki?

Marcin Pabijanek, prezes Petram House, spółki specjalizującej się w usługach doradczych dla instytucjonalnych klientów na rynku nieruchomości komercyjnych i założyciel Social.Estate: Obie sieci to stabilny najemca, który podpisuje umowy na 10-15 lat. W ogóle branża spożywcza jest najmniej narażona na kryzys, bo ludzie zawsze będą kupować jedzenie. Petram House współpracuje z deweloperami, którzy budują m.in. retail parki i wiemy, że Biedronka jest skutecznym magnesem dla innych najemców. Dzięki niej łatwiej ściągnąć do parku handlowego np. Rossmanna, Hebe czy Pepco. Patrzymy też oczami funduszy inwestycyjnych, dla których operator spożywczy jest najbardziej pożądany.

Podobno nawet niektórzy najemcy uzależniają wynajęcie lokalu od tego, czy po sąsiedzku działa Biedronka?

Tak, zdarzają się takie krzyżowe powiązania najemców. One są niebezpieczne z punktu widzenia inwestora. Oczywiście nie ma większego problemu, jeśli lokalizacja jest przyszłościowa. Natomiast, jeśli jest to niepewny adres, trzeba podejść do transakcji ostrożniej, albo kupić obiekt w cenie, która zdyskontuje ewentualne ryzyko.

Kim są klienci Petram House?

Głównie zagraniczne fundusze inwestycyjne, ale też polskie firmy rodzinne, które inwestują swoje nadwyżki finansowe kupując retail parki, które dają 6-8 proc. zwrotu.

Teraz chcecie taką możliwość dać inwestorom indywidualnym?

Tak, dlatego stworzyliśmy platformę crowdfundingową Social.Estate, na której każdy będzie mógł zainwestować w długofalowe, rentierskie projekty dające stopę zwrotu 6-8 proc. Pierwsze projekty handlowe pojawią się w przyszłym roku. Minimalny próg wejścia dla inwestorów indywidualnych ustalany będzie indywidualnie do każdego projektu. Na początek zaczniemy od obiektów o wartości od 1 mln zł do 3 mln zł. Potem będziemy zwiększać wolumen projektów. Crowdfunding nieruchomości w Polsce zyskuje w czasach niskooprocentowanych lokat, o czym świadczy efekt trwającej kampanii crowdfundingu nieruchomości na Social.Estate dla grupy Mzuri.

Nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi maksymalną wartość projektu finansowanego crowdfundingiem?

Jedynie crowdfunding regulowany ustawą o papierach wartościowych, gdzie mamy do czynienia z emisją niepubliczną akcji ma takie ograniczenie - wynosi ono 1 mln euro. Tymczasem u nas klienci kupują udziały w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością. Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała nas, że taki udział nie jest papierem wartościowym. Zatem nie podlegamy pod ustawę o instrumentach finansowych.

Dalej wywiadzie:

• Czy te transakcje są bezpieczne?

• Na jakim etapie budowy inwestycji platforma będzie je przyjmować?

• Czy zawsze w kampanii założenie jest takie, by uzbierać 100 proc. kwoty potrzebnej do zakupu nieruchomości?

Social.Estate nie przyjmuje pieniędzy od klientów, więc gdzie są one wpłacane?

• Ile będą trwać kampanie?

• Czy będzie możliwość pozbycia się udziałów?

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.