PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


BIG InfoMonitor: Wolniej rosły długi handlu detalicznego mimo pandemii

BIG InfoMonitor: Wolniej rosły długi handlu detalicznego mimo pandemii
  • Autor: PAP
  • Dodano: 08 paź 2020 08:40

Mimo koronawirusa zaległości handlu detalicznego rosły w tym roku wolniej niż w poprzednim; rekordową zmianę dynamiki zanotowała branża e-commerce – z 60,7 proc. w 2019 r. do 9,7 proc. w pierwszych siedmiu miesiącach br. - wynika z danych BIG InfoMonitor.

Jak wskazał PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, sytuacja przedsiębiorców z sektora e-handlu polepszyła się. "Przyrost zaległości firm handlujących w internecie i wysyłkowo w pierwszej połowie roku znacząco wyhamował"- zaznaczył. Z rocznej dynamiki przyrostu zaległości w 2019 r. czterokrotnie wyższej niż w całym handlu detalicznym, w tym roku przyrost spowolnił do ok. 10 proc. i jest zbliżony do zmiany notowanej dla wszystkich firm handlu detalicznego, która wynosi 8,3 proc.

Dodał, że rosnącą rolę e-handlu widać też po kwocie zaległości. Jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, z sumą 268,3 mln zł plasuje się za sklepami sprzedającymi żywność, napoje i wyroby tytoniowe, których zaległości przekraczają 628 mln zł. Na trzecim miejscu znalazły się sklepy niewyspecjalizowane z 173,2 mln zł przeterminowanych zobowiązań wobec partnerów biznesowych i banków. Łącznie zaległości handlu detalicznego (z pominięciem sprzedaży pojazdów) przekroczyły na koniec lipca 2,5 mld zł, po tym jak od grudnia wzrosły o ponad 192 mln zł.

Eksperci wskazali, że udział niesolidnych płatników w grupie firm e-commerce utrzymuje się w granicach 4,8 proc. Nie odbiega to od wskazań dla handlu detalicznego (4,52 proc.). Zwrócili uwagę, że tempo zadłużania się e-handlu mocno wyhamowało w tym roku i kanały internetowe zbliżyły się pod tym względem do tradycyjnych.

Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że przyrost zadłużenia e-commerce wyniósł między grudniem 2019 r. a lipcem tego roku 9,7 proc., podczas gdy między grudniem 2018 a grudniem 2019 wzrost ten sięgał 60,7 proc. W tych samych przedziałach czasowych wszystkie firmy zajmujące się handlem detalicznym także ograniczyły narastanie swoich zobowiązań, ale ta zmiana nie jest już aż tak wyraźna - z 15,8 proc. do 8,3 proc.

Halina Kochalska z BIG InfoMonitor podkreśliła, że niespełna 10 proc. wzrost zadłużenia w e-handlu to "niezły wynik". Jednocześnie zwróciła uwagę, że sklepom, do których chodzimy najczęściej, czyli "placówkom zajmującym się sprzedażą detaliczną żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, od grudnia 2019 r. do lipca tego roku udało się nawet zmniejszyć kwotę zaległości o 1,4 proc., po tym jak w ub.r. notowały 17-proc. wzrost".

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!