PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Black Friday w czasach pandemii. Handel przygotowuje różne scenariusze

Black Friday w czasach pandemii. Handel przygotowuje różne scenariusze
Do Czarnego Piątku w pandemicznych realiach przygotowują się niemal wszyscy przedstawiciele branży retail: od znanych na całym świecie marek, przez galerie i centra handlowe, po lokalne sklepy stacjonarne i e-commerce. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 paź 2020 15:49

Czy Black Friday przyniesie korzyści branży handlowej, która mierzy się z efektami pandemii? Bez względu na długość i szerokość geograficzną, powodzenie największych tegorocznych wyprzedaży zależeć będzie w dużym stopniu od sytuacji epidemiologicznej. Retail nie rezygnuje z okazji, ale przygotowuje różne scenariusze bezpiecznego świętowania łowców promocji.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 paź 2020 15:49

Widok tłumów walczących o przecenione towary są od lat synonimem wyprzedaży w ramach Black Friday, ale w tym roku sklepy są prawnie zobowiązane do zapewnienia dystansu społecznego i dodatkowych środków bezpieczeństwa. Cały handlowy świat szuka kompromisowych rozwiązań, które z jednej strony pozwolą utrzymać maksymalne środki bezpieczeństwa w sklepach, salonach i obiektach handlowych, z drugiej przyniosą oczekiwane zyski. Walmart już zapowiedział, że zamiast jednorazowej wielkiej akcji, zamierza zorganizować kilka oddzielnych wydarzeń sprzedażowych i wykorzystać do tego celu wszystkie kanały oraz narzędzia, jakimi dysponuje.

- Choć tegoroczny Czarny Piątek będzie wyglądał inaczej, klienci niezmiennie mogą liczyć na absolutnie najlepsze ceny sezonu. Nasze zaangażowanie nie uległo zmianie - zapewnił Scott McCall, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. sprzedaży w Walmart U.S.  
 
Amerykański gigant nie jest w swych planach odosobniony.  Do Czarnego Piątku w pandemicznych realiach przygotowują się niemal wszyscy przedstawiciele branży retail: od znanych na całym świecie marek, przez galerie i centra handlowe, po lokalne sklepy stacjonarne i e-commerce. Wszyscy dostosowują działania do aktualnych okoliczności. Redakcja PropertyNews.pl postanowiła zatem sprawdzić, jak tegoroczny Black Friday, który przypada 27 listopada, będzie wyglądał w Polsce.

Black Friday po polsku

Choć Black Friday w kraju nad Wisłą nie ma tak długich tradycji jak na innych rynkach, popularność wielkich listopadowych wyprzedaży sukcesywnie rośnie. Odwiedzalność w centrach handlowych, monitorowanych przez Retail Institute, w tygodniu kampanii Black Friday wzrasta rok do roku o około 15 proc. Największy, 20-25 proc. wzrost frekwencji odnotowują w tym okresie centra bardzo duże, mające ponad 40 tys. mkw. powierzchni wynajmu oraz te, których dominującą ofertę stanowi moda oraz usługi (+16,5 proc.).

- Co jest dość znamienne, centra małe i średnie odnotowują w tym czasie spadki frekwencji na poziomie ok -5 proc. Ich oferta jest zbudowana wokół usług podstawowych i dobowego cyklu zakupów, które nie są tego dnia na celowniku Polaków - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. - W czasie kampanii, od piątku do niedzieli, obroty najemców centrów handlowych są nawet dwukrotnie wyższe, niż w poprzedni weekend.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • Hans 2020-10-27 13:33:53
    Czekam na promocje w Media Expert, zawsze wiedzą jak przyciągnąć ludzi.
    • Maria 2020-10-28 23:06:08
      Ja też!
    • Maria 2020-10-28 23:06:32
      W media expert sa swietne promocje a na black friday to juz w ogole
  • Fabianeks 2020-10-31 15:12:49
    Ja zamawiam online z ME.
  • Editka 2020-11-07 12:52:37
    Już od dawna czekam na blackfriday w zeszłym roku dużo rzeczy kupiłam w dobrych cenach, teraz też wiem czego konkretnie chce irobota i nowy telefon.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!