PARTNERZY PORTALU


Black Week w pandemii? Sklepy coraz kreatywniej podchodzą do promocji

Black Week w pandemii? Sklepy coraz kreatywniej podchodzą do promocji
Nowe Czyżyny, fot. Newbridge
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 lis 2020 11:14

Sprzedawcy z krakowskiego centrum handlowego Nowe Czyżyny nie dają za wygraną i organizują Black Week. To popularne amerykańskie "święto" zakupowe odbędzie się pomimo pandemii i ograniczeń, jakie dziś panują w sklepach. Powód? Ponad połowa sklepów w Nowych Czyżynach jest otwarta.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 lis 2020 11:14

Przeceny mające trwać tradycyjnie jeden dzień (tj. 27 listopada), wypierają akcje rozciągnięte na weekend, tydzień, a nawet kilka tygodni. W najbliższych dniach należy się więc spodziewać akcji zaczynających się od słowa "Black" i to pomimo ograniczeń w zakupach, zapowiadają przedstawiciele branży.

Tym bardziej, że handlowcy, a przynajmniej ci, którzy wciąż mogą działać, szukają sposobów na to, aby zmniejszyć swoje straty i wyprzedać góry towaru leżące na półkach. Przykład płynie z Nowych Czyżyn w Krakowie. To jedno z nielicznych centrów handlowych w Polsce, które rusza już dziś z akcją Black Week. Potrwa ona aż 7 dni, od 23 do 30 listopada.

- Ponad połowa oferty, tj. blisko 40 sklepów, punktów usługowych oraz lokali gastronomicznych jest czynne w naszej galerii. Znaczna część z nich postanowiła nie tracić sezonu i startuje z promocjami, tak jak było to zaplanowane. "Black Week" odbędzie się więc po raz pierwszy w zaostrzonym rygorze sanitarnym, który teraz obowiązuje w centrach handlowych -  mówi Anna Brzozowska, przedstawicielka właściciela Nowych Czyżyn.

Taki ruch marek nie powinien zresztą dziwić. Dla wielu sklepów to szansa na odbicie się w listopadzie, tym bardziej, że popularność Black Friday oraz pokrewnych akcji nie słabnie. Wręcz przeciwnie, w minionych latach to handlowe "święto" generowało w sklepach nawet dwukrotnie wyższe obroty, pobudzało także sprzedaż przed mikołajkami oraz świętami. 

I chociaż pandemia skłania nas do oszczędzania, to jak pokazują najnowsze badania UCE RESEARCH i SYNO Poland dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże, tylko 21 proc. Polaków nie planuje w tym roku zakupów na listopadowych przecenach. Ponad 21 proc. się póki co waha, nie wiedząc, ile może wydać na zakupy w tym czasie. Ci, którzy skłonni są wydać, wydają średnio ok. 500 zł.

- Popularność akcji Black nie maleje mimo pandemii. I chociaż część tegorocznych zakupów przeniesie się do online, to sklepy stacjonarne nie rezygnują z promocji, licząc, że klienci szukający okazji trafią także do nich. Sprzyja temu zauważalny trend oszczędzania, a także fakt, że - jak podaje Deloitte - aż 45 proc. Polaków robi znów zapasy. Przeceny, promocje oraz rabaty są taką okazją, aby za mniej kupić więcej, także na zapas - mówi Brzozowska.

To w Nowych Czyżynach oznacza spadek cen nawet o 30-70 proc. Na liście sklepów, które organizują w tym roku Black Week znaleźć można m.in. Rossmann, Vision Express, Mydlarnię u Franciszka, Ziaja, Yves Rocher, Maxi ZOO, Kodano Optyk czy Świat Książki. Zniżki czekać będą także m.in. u fryzjera Jean Louis David, a także w restauracjach m.in. KFC, Domino's Pizza czy Sevi Kebab.

- Należy się spodziewać różnych form promocji. Część sklepów decyduje się na znaczną obniżkę cen, licząc, że tym przyciągnie klienta. Pojawią się także inne formy rabatowe, np. na drugą rzecz. Dla przykładu sklep zoologiczny przygotował promocje sięgające 80 proc., a Kodano Optyk -50% na wszystkie okulary - wylicza Brzozowska.

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.105.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!