Błędna wizja salonów powodem kryzysu w Próchniku


Błędna wizja salonów sieci - to jedna z przyczyn kłopotów w jakie wprowadził się Próchnik. Spółka wyjaśnia przyczyny wniosku o wprowadzenie postępowania sanacyjnego. - Niektóre salony marek wymagających kameralnych, butikowych, a zarazem efektywnych lokalizacji (Rage Age) usiłowano realizować na wzór wielkopowierzchniowych sklepów samoobsługowych. Prowadziło to do wynajmowania zbyt dużych powierzchni i zbyt kosztownych aranżacji. Ani dobór wielu wynajmowanych obiektów, ani koszty ich wyposażenia i adaptacji nie były uzasadnione potrzebami spółki, a budżety przekraczały możliwości finansowe - czytamy w uzasadnieniu zarządu.
W związku ze złożeniem przez zarząd spółki wniosku o wszczęcie postępowania sanacyjnego, przedstawiamy szersze uzasadnienie złożonego wniosku, który jest obecnie rozpatrywany przez sąd - pisze zarząd w komunikacie.
Wśród przyczyn kryzysu zarząd wymienia poważne błędy w rozwoju spółki po emisji w 2013 r. - Ówczesny zarząd akceptował zbyt wysokie koszty produkcji w polskich fabrykach oraz przyjął strategię sprzedaży w cenach regularnych. Przy agresywnej polityce cenowej konkurentów, spółka z dużym opóźnieniem dostosowała ceny do rynku, czego skutkiem było rosnące zatowarowanie, oraz obniżający się poziom środków obrotowych. To z kolei spowodowało konieczność podwyższania kapitału i emisję obligacji, które w późniejszym czasie były rolowane. Niska płynność spółki owocowała niewystarczającym zatowarowaniem sklepów oraz brakiem możliwości finansowania rozwoju sieci - czytamy.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (71%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.