PARTNERZY PORTALU


Brak zimowych wyprzedaży kolejnym ciosem w rynek retail

Brak zimowych wyprzedaży kolejnym ciosem w rynek retail
fot. Gemini Park Bielsko- Biała
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 sty 2021 11:29

Zamrożone zimowe wyprzedaże pogłębiają straty rynku retail. Sam tylko styczeń może powiększyć powstałą dziurę o kolejne 6 mld zł. Przedstawiciele centrów handlowych apelują o jak najszybsze zniesienie ograniczeń tak, aby można było uratować chociaż część ważnego dla handlu sezonu przecen.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 sty 2021 11:29

Rynek retail mocno odczuje brak sezonu zimowych wyprzedaży. Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, ograniczenia nakładane na handel od marca 2020 roku już przyczyniły się do powstania strat na rynku retail sięgających łącznie ok. 30 mld złotych.

Szacuje się, że tylko sam styczeń pogłębi tę dziurę o kolejne 6 mld złotych, z czego aż 2 mld złotych kosztować będzie galerie i ich najemców wydłużenie styczniowych obostrzeń.

- Tradycyjnie o tej porze roku powinniśmy być już w szczycie sezonu wyprzedaży. II połowa stycznia zwykle oznaczała kolejną odsłonę przecen, sięgającą nawet 50-70 proc. Lockdown niestety zamroził cały sezon, pozostawiając nas w niepewności. Przez kolejne lockdowny straciliśmy już listopad, potem końcówkę grudnia, która jest szalenie ważna dla dobrego otwarcia sezonu przecen. Tracimy teraz cały styczeń, czyli de facto otwarcie roku - mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

- To negatywnie odbija się na kondycji zarówno samych sklepów, które nie mogą wyprzedać leżących w magazynach kolekcji, jak i właścicieli galerii. Ci ostatni bowiem znów tracą znaczną część przychodów z czynszów, ponosząc jednocześnie koszty związane m.in. z utrzymaniem nieruchomości, obsługą długu bankowego czy zwolnieniami najemców z opłat - dodaje.

I niezbyt w ratowaniu sezonu pomaga fakt, że centra handlowe są w części otwarte. - Oferta galerii Gemini Park jest dziś w ok. 30 proc. dostępna dla klienta. W tarnowskim obiekcie działa ponad 40 lokali. Są to jednak przede wszystkim sklepy "new essential" i usługi, które o tej porze roku nie są tak aktywne wyprzedażowo jak np. sklepy z ubraniami, butami, elektroniką, wyposażeniem wnętrz czy artykułami dla dzieci. Co więcej, część działających lokali czeka też na restart całego rynku, aby móc efektywniej prowadzić swoje akcje wyprzedażowe - dodaje.

Rynek w zawieszeniu

Problemem jest jednak nie tylko samo zamrożenie sezonu, ale także brak jednoznacznej i odpowiednio wcześnie podanej informacji, kiedy handel zostanie w pełni wznowiony. Dziś mówi się o 1 lutego, jednak jest to wciąż nieoficjalna informacja.

- W obecnej sytuacji ani najemcy, ani centra handlowe nie są stanie przewidzieć, jak będzie wyglądał sezon, czy będzie krótki i z wysokimi rabatami czy rozciągnie się np. na luty i marzec. Nie ma także możliwości zaplanowania w czasie kampanii czy akcji promocyjnych wspierających przeceny, co jest kluczowe, jeśli myślimy o szybkim ożywieniu sprzedaży po wznowieniu działalności. To bezprecedensowa sytuacja, wyrządzająca bardzo dużo szkód wszystkim uczestnikom rynku - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!