PARTNERZY PORTALU


Briju poprawia wyniki finansowe i planuje nowe otwarcia

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 21 maj 2014 14:24

Firma Briju, projektant, producent i dystrybutor biżuterii osiągnął w I kwartale br. rekordowe wyniki finansowe. Skonsolidowany zysk netto był wyższy o 10 proc. r/r i wyniósł ponad 2 mln zł, natomiast zysk operacyjny przekroczył 2,8 mln zł i był wyższy o 23 proc. Notowana na NewConnect spółka osiągnęła 67,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, wobec 59,5 mln zł w I kwartale 2013 r.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 21 maj 2014 14:24
BRIJU konsekwentnie realizuje strategię zmierzającą do budowy silnej marki jubilerskiej opartej o sieć własnych salonów sprzedaży. Do końca I kwartału zostało otwartych 6 sklepów. Plan spółki zakłada uruchomienie 22 salonów własnych i 20 sklepów franczyzowych do końca 2015 r.

- Wyniki osiągnięte w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. potwierdzają słuszność realizowanej strategii. Przychody BRIJU wzrosły o prawie 13 proc. i osiągnęły poziom 67 mln zł. Jednocześnie znacznie szybciej wzrósł zysk operacyjny. Tegoroczny wynik jest o 23 proc. lepszy od zanotowanego w ubiegłym roku. - mówi Przemysław Piotrowski, prezes zarządu BRIJU SA.

BRIJU specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Asortyment spółki obejmuje unikatowe własne kolekcje oraz modowe kolekcje wyrobów biżuteryjnych, które są oferowane w szerokiej gamie wzorów. Od 2011 r. spółka jest notowana na NewConnect, a obecnie trwają prace nad przeniesieniem notowań na Rynek Główny GPW.

- Tak dobry wynik zawdzięczamy wynikom na handlu kruszcami i rozwojowi własnej sieci sprzedaży. W pierwszych trzech miesiącach tego roku otworzyliśmy 2 sklepy pod marką BRIJU, a obecnie posiadamy ich już 7. Do końca roku chcemy otworzyć około 20 sklepów pod marką BRIJU, a w ciągu 2 lat chcemy zostać jedną z liczących się sieci jubilerskich. - podkreślił prezes zarządu BIRJU SA.

W I kwartale Spółka odnotowała znaczący wzrost marż. Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 p.p., a rentowność EBIT o 0,3 p.p. Jest to zasługa poprawy marży w segmencie wyrobów jubilerskich i w segmencie surowców.

Od 2011 r. spółka BRIJU jest notowana na NewConnect. 21. marca 2014 r. został opublikowany prospekt. Przeniesienie odbędzie się bez emisji akcji, a debiut zaplanowany jest na przełom maja i czerwca.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!