PARTNERZY PORTALU


Burzliwe czasy na rynku detalicznym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 05 lis 2014 09:31

Polski rynek detaliczny to wciąż burzliwy sektor, w którym natężenie walki konkurencyjnej rośnie z każdym rokiem. Skala przeobrażeń, jaką przeszedł w ostatnich 10 latach przerosła wyobrażenia większości z nas - uważa Krzysztof Waligórski, prezes Intermarche Polska.

Przeszliśmy w tym czasie od fazy silnych i stosunkowo łatwych wzrostów, rozwoju ekstensywnego i wyraźnego podziału ról na supermarkety, hipermarkety, dyskonty i handel tradycyjny, do zaniku granic między formatami sprzedaży, wykorzystania kanałów internetowych, aplikacji mobilnych, wykształcenia się smart shopperów i multiformatowości. 10 lat temu było łatwiej - wystarczyło mieć dobre ceny, promocje i telewizję.

Dziś dogonienie standardu rynkowego daje jedynie szansę na ograniczenie spadków sprzedaży, a wzrostu musimy szukać w wyróżnikach: gamie, usługach, lokalizacji, indywidualizacji oferty, komunikacji. Największym dramatem sieci handlowych jest dziś trwająca wojna cenowa, zjawisko najbardziej szkodliwe dla każdej branży. Każdy chce być tani, atrakcyjny, mieć najlepsze promocje. To błędne koło, z którego wypadają słabsi, często bardzo atrakcyjni dla klientów detaliści, a pozostają wyłącznie najsilniejsi, dyktujący warunki, niekoniecznie korzystne dla branży i rynku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!