PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Bytom chce podwoić przychody i pracuje nad nową marką

Bytom chce podwoić przychody i pracuje nad nową marką
Michał Wójcik, prezes spółki Bytom
  • Autor: PAP
  • Dodano: 10 maj 2016 11:46

Bytom chce w ciągu trzech lat, może wcześniej, podwoić przychody z działalności detalicznej, do ok. 250 mln zł. Trwają prace nad nowa marką - poinformował Michał Wójcik, prezes spółki.

- Chcemy podwoić przychody detaliczne, dojść do poziomu ok. 250 mln zł rocznie. Potrzebne jest zwiększenie powierzchni sklepów w najlepszych centrach handlowych, rozbudowa sieci o ok. 20 sklepów. To zadanie na trzy lata, ale jeśli warunki będą sprzyjające, to możemy ten cel osiągnąć nawet wcześniej - powiedział PAP prezes Wójcik.

W 2015 roku Bytom miał 130,8 mln zł przychodów (wzrost o 26 proc. rdr). Sprzedaż detaliczna wzrosła w ubiegłym roku o 30 proc. rdr do 122,7 mln zł, a sprzedaż hurtowa spadła o 11 proc. rdr do 5,2 mln zł.

Na koniec marca tego roku Bytom posiadał 98 sklepów o powierzchni 10,6 tys. m kw. Rok wcześniej były to 83 sklepy o powierzchni 8,5 tys. m kw.

Na koniec tego roku spółka chce mieć sklepy o powierzchni 12 tys. mkw.

- Mamy już podpisane umowy na lokale, które gwarantują powierzchnię na poziomie 11,5 tys. m kw - powiedział Wójcik.  W ciągu trzech lat, do końca 2018 roku, powiększymy sieć z obecnych 98 sklepów o powierzchni 10,6 tys. m kw do 120 sklepów o powierzchni 15 tys. m kw - dodał.

Zwiększenie sieci sprzedaży odbywać się będzie także poprzez powiększanie metrażu sklepów istniejących, które wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością. Średnia powierzchnia sklepów ma wzrosnąć ze 108 m kw do 125 mkw na koniec 2018 roku.

- Chcemy w tym okresie zwiększyć sprzedaż z metra o 20 proc. To cel minimalny - powiedział prezes Wójcik. W ubiegłym roku spółka zrealizowała sprzedaż z metra na poziomie 1130 zł.

ZA DROGO NA PRZEJĘCIA, TRWAJĄ PRACE NAD NOWĄ MARKĄ

Bytom podtrzymuje chęć rozwoju poprzez przejęcia, ale prezes ocenia, że wysokie wyceny nie sprzyjają takim decyzjom.

- Przyglądamy się rynkowi, na którym jest kilkanaście firm monobrandowych, ponad 600 butików detalicznych. Wszystkie one radzą sobie dobrze, nie jest więc to właściwy czas, by mówić o przejęciach. Oczekiwania i wyceny są bardzo wysokie w związku z sytuacją rynkową. Przyjdzie jednak kiedyś czas spowolnienia i chciałbym, by Bytom był na to przygotowany, by spółka była niezadłużona i miała zdolność zaciągania długu - powiedział Michał Wójcik.

Spółka nie wykluczam też budowy od podstaw nowej marki w innym segmencie.

- To najbezpieczniejsza metoda rozwoju, gdy ma się szerokie zaplecze logistyczne i know-how w outsourcingu produkcji. Prędzej niż później ten wariant zrealizujemy, trwają prace. Na rynku jest wiele firm, które z sukcesem obsługują innego klienta niż Bytom, w niektórych przypadkach wspólne pokrycie wynosi poniżej 5 proc. - powiedział prezes Bytomia.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!