Zysk operacyjny wypracowany przez spółkę ukształtowała się na poziomie 6,9 mln zł (wzrost o 29 proc. rdr), a EBITDA - 9,8 mln zł (wzrost o 26 proc. rdr).

W samym II kwartale przychody Bytomia wyniosły 58 mln zł (wzrost o 10,7 proc.), zysk netto wyniósł 5,4 mln zł (spadek o 3,7 proc.).

- Na wzrost składał się przede wszystkim, wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która stanowiła w raportowanym okresie 94% łącznych przychodów Grupy. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 81,5 mln zł do 92,6 mln zł (wzrost o 14%). Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich sprzedawanych przez nią produktach, tj. w segmencie odzieży formalnej jak i „smart casual”. Istotne wzrosty odnotowywano na sprzedaży kolekcji formalnej, wzrost ten wynika ze zwiększenia zapasu kolekcji całorocznej - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W I półroczu 2018 roku odnotowano również 82% wzrost sprzedaży w kanale internetowym z poziomu 4,7 mln zł do 8,6 mln zł. Zmiany jakie zostały wprowadzone w zakresie prowadzenia i obsługi sklepu internetowego (wyższa jakość w realizacji zamówień, przyspieszenie realizacji zamówień) oraz odpowiednio dopasowane promocje, spowodowały wzrosty sprzedażowe w tym kanale.

Udział przychodów z tego kanału w przychodach ze sprzedaży detalicznej kształtuje się na poziomie ponad 9%. Biorąc pod uwagę osiągnięcia innych firm o podobnym profilu który osiągają dwucyfrowy udziału w przychodach ze sprzedaży detalicznej, wydaje się realny wzrost udziałów sprzedaży internetowej do 10% już w tym roku. Spółka zauważa zmiany w zwyczajach zakupowych klientów, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom w najbliższym okresie spółka planuje zaprezentować im atrakcyjniejszą i bardziej przyjazną wersję e-sklepu. Ciągle rozwijający się rynek e-commerce, daje możliwości do dalszego rozwoju tego kanału sprzedaży - podano w sprawozdaniu.

Bytom podtrzymuje, iż nadal planuje zwiększyć posiadaną sieć sprzedaży. Celem na koniec 2018 roku jest posiadanie sieci detalicznej o łącznej powierzchni minimum 16,1 tys. mkw. Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130-160 mkw., jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl