PARTNERZY PORTALU


CCC planuje intensywny rozwój na nowych rynkach

  • Autor: PAP
  • Dodano: 08 maj 2014 14:21

CCC planuje intensywny rozwój na nowych rynkach - w Austrii, Słowenii, Chorwacji i w Niemczech. W tym roku jeden z nich powinien pokazać dodatni wynik operacyjny, pozostałe powinny być w okolicach break even. Nie wiadomo natomiast, jak będzie z Turcją, w której dotychczas nie zrealizowano założeń sprzedażowych.

- Austria, Słowenia, Chorwacja i Niemcy to kraje, w których będziemy koncentrowali naszą aktywność w najbliższym czasie. Jesteśmy absolutnie pewni, że to rynki dla nas - powiedział na konferencji prasowej wiceprezes spółki Piotr Nowjalis.

- Otwarcia tam będą szły pełną parą - dodał.

Poinformował, że rynki te wyszły już z fazy pilotażowej.

Nie wiadomo natomiast, jak będzie wyglądała sytuacja na rynku tureckim, który również był w grupie "testowanych" krajów.

- Jeśli chodzi o Turcję efekty sprzedażowe nie są takie, jak się spodziewaliśmy. To dla nas znak zapytania. Nie jestem przekonany, czy będzie równie silna i zdecydowana jak w przypadku pozostałych czterech krajów - powiedział Nowjalis.

Dodał, że problemy wynikały zarówno z kwestii kulturowych, jak i organizacyjnych.

Decyzja co do tempa i skali ekspansji w Turcji zostanie podjęta do końca roku.

- Poziomy sprzedaży były bardzo satysfakcjonujące zwłaszcza w Austrii. W I kw. ten rynek, spośród nowych, dostarczył nam najcieplejszych wrażeń - powiedział wiceprezes.

W Austrii, na dziś, spółka posiada 11 sklepów. - Na jednym z nowych rynków powinniśmy mieć już w tym roku plus na poziomie EBIT, a na pozostałych powinniśmy znaleźć się w okolicach break even - ocenił Nowjalis.

Oprócz tego spółka będzie się rozwijać w Polsce, Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.

Grupa przeznaczy w tym roku na inwestycje 150 mln zł, a w 2015 r. 110 mln zł, co łącznie daje kwotę 260 mln zł. Z tego w ciągu tych dwóch lat ok. 200 mln zł wyda na nowe sklepy, a 60 mln zł na rozbudowę centrum logistycznego.

Wiceprezes podtrzymał, że w 2015 roku przychody grupy powinny przebić 3 mld zł.

- Naszym celem jest pozycja lidera w Europie Środkowej i jesteśmy na najlepszej drodze do jego realizacji - powiedział.

W latach 2013-2015, zgodnie z założeniami firmy, powierzchnia handlowa powiększy się o około 200 tys. m kw, przy czym w 2014 roku wzrośnie o 75 tys. mkw, a w 2015 r. o 80-95 tys. mkw.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!