PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


CCC pracuje nad strategią rozwoju w Europie Zachodniej

  • Autor: PAP
  • Dodano: 07 lis 2013 17:35

Grupa CCC w lutym przyszłego roku zamierza przedstawić zmodyfikowaną strategię, która uwzględniać będzie plany rozwoju na rynkach zachodnich - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki Piotr Nowjalis.

"W lutym zmodyfikujemy strategię, która będzie się opierać o kraje Europy Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec i Austrii" - powiedział Nowjalis.

Obowiązująca strategia grupy na lata 2013-15 zakłada, że CCC zdobędzie pozycję lidera rynku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a powierzchnia handlowa wzrośnie o 150 tys. m kw. (ok. 112 tys. m kw. w sklepach własnych i ok. 38 tys. m kw. we franczyzie). Spółka planowała otwierać sklepy własne w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a franczyzowe na rynkach wschodnich.

"Zmodyfikujemy strategię, gdyż ekspansja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej przebiega szybciej niż planowaliśmy, a zdecydowaliśmy się też na rozpoczęcie działalności operacyjnej na pięciu nowych rynkach" - powiedział Nowjalis.

W tym roku spółka uruchomiła cztery sklepy w Austrii, dwa w Słowenii, po jednym w Turcji i w Chorwacji. Właśnie został otwarty pierwszy sklep w Niemczech, a do końca roku otwarte będą kolejne trzy lokalizacje na rynku niemieckim.

"W przyszłym roku nie planujemy uruchomienia działalności na żadnym innym nowym rynku. Musimy okrzepnąć na tych testowych rynkach. Nie zakładamy wycofania się z żadnego z nich, ale tempo rozwoju może być różne" - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes poinformował, że w przyszłym roku powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 90 tys. m kw. Spółka planuje otwarcie 200 nowych sklepów CCC, z czego 40 w Polsce. Nakłady inwestycyjne na otwarcia mają wynieść ok. 100 mln zł, a budowa centrum dystrybucyjnego ma pochłonąć 60 mln zł w dwa lata.

"Dług netto/EBITDA może dojść do 2x w pierwszym i trzecim kwartale przyszłego roku, a w drugim i czwartym powinien być raczej w okolicach 1,5x" - powiedział Nowjalis.

W tym roku uruchomione będą 144 sklepy CCC, w tym 37 w Polsce, 26 w Czechach i Słowacji, 39 na Węgrzech i 18 w Rumunii. Powierzchnia handlowa w sklepach własnych i franczyzowych powiększy się o 70,4 tys. m kw. i na koniec roku wyniesie 250,7 tys. m kw. Sieć grupy liczyć ma na koniec tego roku 725 sklepów. Na koniec września było ich 720 w 13 krajach.

Po trzech kwartałach 2013 roku udział sprzedaży na rynku polskim w całości sprzedaży wynosił 81 proc. wobec ponad 87 proc. rok wcześniej.

"W 2015 roku udział Polski w sprzedaży może spaść do 60 proc." - powiedział wiceprezes CCC.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!