PARTNERZY PORTALU


CCC straciła miliard złotych przez pandemię

CCC straciła miliard złotych przez pandemię
Jeden z salonów CCC. mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lip 2020 08:13

Grupa CCC zakończyła drugi kwartał przychodami na poziomie blisko 1,3 mld zł, czyli niższymi o 21 proc. niż rok wcześniej. Spadek przychodów był efektem pandemii oraz czasowego zamknięcia sklepów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lip 2020 08:13

W minionym kwartale grupa jeszcze mocniej postawiła na rozwój e-commerce, rozwinęła mobilne kanały dotarcia do klienta, a także zintensyfikowała prace w obszarze efektywności logistycznej. Na koniec czerwca 95 proc. salonów Grupy wznowiło działalność sprzedażową, co pozwoliło powrócić do wielokanałowego modelu sprzedaży i realizacji strategii GO.22.

Od 20 kwietnia restrykcje dotyczące sprzedaży stacjonarnej były stopniowo znoszone. Powrót klientów do sklepów charakteryzował się systematycznie poprawiającą się odwiedzalnością, której towarzyszyła istotnie wyższa rdr konwersja oraz liczba produktów na paragonie. W okresie czasowego zamknięcia sklepów Grupa realizowała sprzedaż poprzez kanał e-commerce, który w efekcie odnotował w drugim kwartale dynamiczny, 79-proc. wzrost r/r. Udział przychodów online w sprzedaży Grupy w II kwartale 2020 wzrósł do 48% (vs. 21% rok wcześniej).

W związku z wyzwaniami rynkowymi związanymi z pandemią Grupa istotnie przyspieszyła rozwój
e-commerce, uruchamiając platformy online i aplikacje na nowych rynkach zagranicznych. Sklep ccc.eu ruszył na 3 nowych rynkach (Rumunia, Austria, Węgry), podobnie jak aplikacja CCC. W efekcie, istniejąca od ponad roku platforma ccc.eu, dostępna dziś w 6 krajach, odnotowała w drugim kwartale ponad 200 proc. wzrost przychodów w porównaniu do poprzedniego kwartału. W maju br. ccc.eu miało rekordową sprzedaż na poziomie blisko 40 mln zł. Sklep online odnotowuje poziom nawet 13,5 mln wizyt klientów miesięcznie.

Eobuwie, będące silnikiem e-commerce Grupy, wypracowało przychody na poziomie 532 mln zł (+52% r/r), na co wpłynęła wysoka liczba zamówień – łącznie ok. 2,8 mln (w tym 64% z urządzeń mobilnych).  Po słabszym marcu 2020 w kwietniu, maju i czerwcu eobuwie notowało istotne wzrosty sprzedaży (odpowiednio o 28%, 71%, 60% r/r), przy wyższych marżach brutto i niższych kosztach marketingowych. Grupa planuje dalszy rozwój eobuwie, a także należącego do niego e-sklepu z odzieżą premium Modivo, który kontynuuje szybki rozwój i zakończył drugi kwartał sprzedażą w wysokości 49 mln zł.

Jedna z najszybciej rosnących i najlepiej sprzedających się (w pierwszej cenie) marek w Grupie -  DeeZee również przyspieszyła swój rozwój w okresie pandemii, otwierając w ostatnim kwartale platformę online na 4 nowych rynkach (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia). W drugim kwartale DeeZee odnotowała sprzedaż na poziomie 19 mln PLN (wzrost o 73% r/r) oraz wysoką rentowność operacyjną na poziomie kilkunastu procent.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!