PARTNERZY PORTALU

CCC ze stratą w pierwszym półroczu

CCC ze stratą w pierwszym półroczu
Salon CCC w CH Pogoria
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 04 wrz 2019 16:42

Sprzedaż Grupy CCC w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 2.680 mln zł, co oznacza wzrost o 39 proc. wzrostu licząc rdr, przy czym wzrost LfL w sklepach stacjonarnych wyniósł 1 proc., a wzrost w kanale e-commerce 59 proc. Po pierwszym półroczu grupa zanotowała stratę w wysokości 74 mln zł, wobec 140,7 mln zł przychodów rok wcześniej.

Większość przychodów ze sprzedaży grupa osiągnęła w Polsce (1.066 mln zł). Europa Środkowo-Wschodnia odpowiadała za 515,6 mln zł przychodów, Europa Zachodnia za 302,3 mln zł, a pozostałe kraje za 64 mln zł.

W podziale na branże, największe przychody przyniosła działalność detaliczna (1.947 mln zł), a następnie e-commerce (638,3 mln zł) oraz hurt (94,3 mln zł). Udział przychodów z e-commerce w całkowitych przychodach grupy wyniósł w pierwszym półroczu 24 proc.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W wynikach segmentów, negatywny wpływ na zyski całej grupy miał wynik w Europie Zachodniej. Było to 66,5 mln zł straty. Na rynku polskim grupa wygenerowała 130,5 mln zł zysku, a w Europie Środkowo-Wschodniej 17,1 mln zł zysku. Segment „pozostałe kraje” przyniósł stratę 7,3 mln zł.

Jak wynika z danych CCC zawartych w raporcie półrocznym, na wyniki grupy znaczny wpływ miał o zwiększenie kosztów funkcjonowania sklepów.

W I półroczu 2019 r. w stosunku do okresu poprzedniego koszty funkcjonowania sklepów wzrosły o 220,2 mln zł, a wynik segmentu detalicznego spadł o 44,2 mln zł. - Najistotniejszą przyczyną negatywnej zmiany w ujęciu rdr było ujęcie w segmencie Europa Zachodnia przejętej spółki KVAG, w przypadku której trwa konsekwentna poprawa rentowności – napisano w raporcie.

- Najistotniejszą pozycją kosztową Grupy są koszty funkcjonowania sklepów, które w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 220,2 mln zł (+41,1%) do poziomu 755,9 mln zł. Głównym czynnikiem wzrostu kosztów funkcjonowania sklepów było przejęcie sieci sklepów franczyzowych CCC w Rumunii oraz akwizycja spółek Karl Voegele i Gino Rossi, których łączna powierzchnia stanowi na 30.06.2019 r. 18,1% powierzchni sklepów własnych w Grupie CCC - dodano.

Poza ww. czynnikami wpływ na wzrost kosztów miały także nowe otwarcia, powiększenia i zamknięcia sklepów.

Wzrost powierzchni bez uwzględnienia sieci przejętych wyniósł 82,2 tys. mkw. (+17,4%). Najbardziej znaczącymi pozycjami kosztów funkcjonowania były pozostałe koszty najmu wraz z amortyzacją oraz koszty wynagrodzenia personelu, które stanowiły odpowiednio 50,3% oraz 36,0% łącznych kosztów funkcjonowania sklepów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.161.67
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!