PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


CD Locum: Musimy dążyć do rozwiązań, które pomogą przetrwać rynkowi handlowemu

CD Locum: Musimy dążyć do rozwiązań, które pomogą przetrwać rynkowi handlowemu
Galeria Stara Ujeżdzalnia
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 20 mar 2020 11:41

Pojawienie się wirusa SARS-CoV-2 spowodowało ogromne zmiany, widoczne zarówno w życiu codziennym, jak i w gospodarce. Właściciele firm liczą straty spowodowane przymusowym zamknięciem m.in. obiektów handlowych, usługowych, restauracji, czy kin. - Obecna sytuacja to kolejny ogromny cios dla branży, która od dwóch lat zmaga się z trudnościami wynikającymi m.in. z wprowadzonego ograniczenia handlu w niedziele, rosnącymi kosztami pracy, kosztami mediów oraz wzrostem znaczenia handlu internetowego - mówi Stanisław Kosoń, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD Locum.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 20 mar 2020 11:41

- W zaistniałej sytuacji, dla nas jako inwestora i właściciela wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, bezsprzecznie wartością nadrzędną jest ludzkie życie i zdrowie. W związku z tym, w naszych centrach (Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu, Galeria Trzy Korony w Nowym Sączu, Galeria Dębicka w Dębicy, Galeria Rondo w Bochni) podjęliśmy szereg działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa naszym klientom oraz pracownikom - zapewnia Stanisław Kosoń, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD Locum.

W galeriach należących do CD Locum, oprócz ograniczenia handlu, wprowadzono m. in.: codzienną dezynfekcja ogólnodostępnych powierzchni, montaż pojemników z płynami do dezynfekcji dłoni zgodnie z wytycznymi Sanepidu, komunikację dot. zachowania prewencyjnego emitowana przez IMS, rozwieszenie plakatów informacyjnych na terenie galerii, komunikaty na kanałach Social Media, promowanie płatności kartą, monitorowanie, aby na terenie obiektów nie zbierały się większe grupy ludzi oraz, w miarę możliwości, zlecenie pracy zdalnej.

Z powodu zastosowanych ograniczeń w handlu, działalność obiektów z portfolio spółki CD Locum została ograniczona o ponad 80 proc. odnosząc się do powierzchni najmu. Otwarte w galeriach pozostały jedynie sklepy pierwszej potrzeby, czyli markety spożywcze, apteki drogerie i pralnie. - Przekładając powyższe na wartości bezwzględne, zamkniętych w naszych obiektach zostało blisko 300 lokali handlowych, co stanowi prawie 90 proc. całej oferty - podkreśla Stanisław Kosoń.

- Obecna sytuacja to kolejny ogromny cios dla branży, która od  dwóch lat zmaga się
z trudnościami wynikającymi m.in. z wprowadzonego ograniczenia handlu w niedziele, rosnącymi kosztami pracy, kosztami mediów oraz wzrostem znaczenia handlu internetowego - mówi prezes CD Locum. - Pamiętajmy, że obiekty handlowe, to nie tylko wynajmujący i najemcy, ale przede wszystkim setki tysięcy miejsc pracy. W obliczu obecnego kryzysu, wszyscy musimy dążyć do wypracowania rozwiązań, które pomogą rynkowi handlowemu przetrwać w jego obecnym kształcie, utrzymując miejsca pracy, oraz dadzą pozytywny impuls do odrobienia poniesionych w obecnym czasie strat. Naszym zdaniem, najbardziej optymalnym wydaje się przywrócenie niedziel handlowych, co dałoby okazję do stworzenia pracownikom możliwości dodatkowego zarobku, najemcom pozwoliłoby choć w części odrobić lukę w przychodach, a wynajmującym zrekompensować utracony czynsz i koszty w okresie ograniczenia działalności – podsumowuje Stanisław Kosoń.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!