PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Centra convenience chcą być jeszcze bardziej wygodne

Centra convenience chcą być jeszcze bardziej wygodne
Nowe Bielawy, fot. Newbridge
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 paź 2020 10:07

Pandemia sprawia, że coraz więcej obecnych w centrach convenience marek sięga po nowe udogodnienia zakupowe. Rośnie rola sprzedaży wielokanałowej, zwłaszcza usług click&collect, a także dostaw pod wskazany adres. Powód? Ewoluują nasze zwyczaje zakupowe.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 paź 2020 10:07

Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Wizyty w centrach handlowych stały się nie tylko krótsze, ale także bardziej zaplanowane. Priorytetem stało się bezpieczeństwo, co sprawiło, że zwróciliśmy się ku sklepom online oraz mniejszym obiektom handlowym, w tym lokalnym centrom typu convenience.

Ewolucja zachowań konsumenckich w ostatnich miesiącach sprawiła, że marki reagują na nowe oczekiwania, ale i wyzwania, jakie postawił przed nimi rynek. Także sklepy działające w centrach convenience, a więc obiektach słynących do tej pory z tradycyjnej sprzedaży, dostosowują się do rynku. Przykład płynie z Newbridge. - W ostatnich miesiącach wśród naszych najemców wzrosło znaczenie rozwiązań na styku sprzedaży tradycyjnej i internetowej. Prym wiedzie tutaj usługa click and collect, która umożliwia zrobienie zakupów online z bezpłatnym odbiorem w sklepie stacjonarnym - mówi Marta Drzewiecka, Property Portfolio & Marketing Manager w Newbridge. - Już blisko 30 proc. naszych najemców wprowadziło taką opcję. Na czele są popularne polskie i zagraniczne marki modowe, a także najemcy z segmentu home, elektroniki oraz zdrowia i urody  - dodaje Drzewiecka

Jak zauważają przedstawiciele rynku, wzrost znaczenia tej usługi wynika wprost z potrzeby zapewnienia sobie bezpieczeństwa. Potwierdza to raport Deloitte - trend BOPIS (buy online, pay in store) zyskuje nad Wisłą w ostatnich miesiącach. Z tej formy zakupów korzystamy najchętniej kupując rzeczy niebędące pierwszą potrzebą, czyli ubrania (37 proc.), sprzęt elektroniczny (31 proc.) oraz przedmioty do domu (26 proc.) - czytamy.

- To, co do niedawna było dodatkiem do działalności wielu naszych najemców, staje się jednym z ważniejszych elementów ich biznesu. Szczególnie dotyczy to marek inwestujących w omnichannel - mówi Marta Drzewiecka.

Wprowadzeniu usług click & collect sprzyja wiele czynników, w tym atuty samych obiektów convenience należących do Newbridge, m.in. bezpłatny, duży parking, krótka droga od wejścia do centrum handlowego do sklepu, w którym odbiera się zamówienie, przejrzysty layout samego centrum, a także fakt, że zakupy można tu zrobić szybko poruszając się na jednym poziomie.

Jak zauważa Drzewiecka, nowe udogodnienia zakupowe oraz rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej poszerza też rolę centrów convenience.  - BOPIS sprawia, że obiekty tego formatu są już nie tylko popularną destynacją zakupową lokalnej społeczności, ale także ważnym miejscem, w którym realizuje się zamówienia złożone online - mówi przedstawicielka Newbridge.

 

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!