PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Centra convenience skorzystają na wzroście e-commerce?

Centra convenience skorzystają na wzroście e-commerce?
Nowe Bielawy, fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 wrz 2020 08:40

Konsument omnichannelowy urósł w siłę w czasie pandemii, umacniając sprzedaż online. Paradoksalnie jednak jego większa rola na rynku może pomóc rosnącemu w siłę segmentowi convenience.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 wrz 2020 08:40

Klient z online kupuje też w convenience?

Pandemia przyspieszyła rozwój handlu online w Polsce. Według GUS, tylko w kwietniu br. udział sprzedaży detalicznej w Internecie wzrósł do poziomu aż 11,9 proc. o blisko 4 punkty procentowe w stosunku do marca br. I chociaż od zniesienia lockdown'u stopniał on do 6,5 proc. w lipcu, to wciąż ten kanał szybko się rozwija.

Coraz lepiej radzą sobie także odporne na kryzys centra z segmentu convenience, które zdają się zyskiwać w ostatnich miesiącach m.in. dzięki spadkom w e-commerce, zwłaszcza w segmentach prasy i książek, sklepów specjalistycznych, wyposażenia wnętrz oraz RTV i AGD, a także mody.

- Wydatki w centrach convenience rosną dziś dokładnie w tych samych branżach, w których e-commerce notuje spadki. Na przykładzie naszych centrów widzimy, że ostatnie miesiące przynoszą wyraźny wzrost wydatków Polaków chociażby w sklepach z elektroniką, AGD i RTV. Wynika to m.in. z rosnącej potrzeby zakupu np. sprzętu niezbędnego do pracy z domu - wylicza Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager Newbridge.

Efekt polaryzacji rynku?

Skąd ten trend? Jak przekonuje przedstawicielka Newbridge, wzrost roli convenience wynika między innymi z większej polaryzacji rynku, którą obserwujemy po pandemii.

- Z uwagi na to, że e-commerce mocno dziś zagospodarowało lifestylowe potrzeby zakupowe, klienci odczuwają mniejszą potrzebę, aby robić wielogodzinny shopping w dużych galeriach, w których taka oferta dominuje - mówi.

- Wybierają więc mniejsze centra, które posiadają dopełniającą ofertę w stosunku do zakupów online, zwłaszcza z segmentu spożywczego, elektroniki, home, zdrowia i urody czy usług. Convenience stało się więc zapleczem dla codziennych potrzeb zakupowych, ale także atrakcyjną alternatywą, którą konsument ma w zasięgu ręki - dodaje Drzewiecka.

Lokalność działa na korzyść

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!