PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Centra convenience zyskują

Centra convenience zyskują
Nowe Bielawy, fot. Newbridge
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 wrz 2020 10:03

Nowa rzeczywistość handlowa mocno wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów. Efekt? Polacy coraz chętniej zaczynają wybierać zakupy w lokalnych centrach convenience.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 wrz 2020 10:03

Jak podaje Deloitte, już nawet co trzeci Polak jest skłonny więcej czasu na zakupy poświęcać w mniejszych i lokalnych centrach convenience. Co więcej, gotów jest w nich także więcej wydawać. Powód? Centra convenience stają się coraz częściej centrami lokalnych społeczności.

Widać to na przykładzie dwóch obiektów należących do Newbridge. W Nowych Bielawach w Toruniu 60% kupujących to mieszkańcy sąsiadujących z centrum handlowym osiedli. Podobnie jest w Nowych Czyżynach w Krakowie, gdzie wśród klientów dominują mieszkańcy pobliskich osiedli i dzielnicy, w której znajduje się  obiekt.

Co sprawia, że centra tego typu zyskują w ostatnich miesiącach? - Badania pokazują, że coraz bardziej cenimy sobie wygodę. Tę zapewniają centra convenience, które są położone blisko domu lub na trasie dom-praca,  a także przy głównych węzłach komunikacyjnych. Bliskość takich obiektów sprawia także, że możemy wybrać się na zakupy piechotą czy rowerem, nie tracąc czasu na dojazd - mówi Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager w Newbridge Poland. 

Nie bez znaczenia dla rosnącego zainteresowania tym formatem jest ich oferta. Ta pozwala załatwić wiele sprawunków pod jednym dachem. - Przez lata oferta convenience oparta była głównie na operatorze spożywczym. To się jednak zmieniło, dziś mix najemców jest znacznie bardziej zróżnicowany. Jest też komplementarny w stosunku do popularnych ostatnio zakupów online - wyjaśnia Drzewiecka.

- Obok tradycyjnej oferty spożywczej, w centrach typu convenience można znaleźć coraz więcej punktów usługowych, np. banki, salony fryzjerskie, restauracje, a także sklepy z segmentu home, elektroniki czy mody, w tym znane polskie i zagraniczne marki. W obiektach tego formatu obecne jest także wiele brandów, które nie mają rozwiniętej sprzedaży online, zwłaszcza bardzo popularne marki dyskontowe np. Pepco, KiK czy drogerie - dodaje.

Kluczowe dla popularności sektora convenience jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie zapewniają centra. Z racji niedużych rozmiarów są one w stanie szybciej wdrażać procedury związane z nowym reżimem sanitarnym, a także skuteczniej monitorować ich przestrzeganie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.62.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!