PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Centra handlowe Gemini z dobrym wynikiem odwiedzalności

Centra handlowe Gemini z dobrym wynikiem odwiedzalności
Gemini Park Tarnów
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 14 maj 2020 09:36

Ruch w galeriach należących do Gemini Holding stanowi od 60 proc. do 68 proc. w stosunku do notowanego przed pandemią.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 14 maj 2020 09:36

- Dane spływające z galerii nie odzwierciedlają przewidywanego wcześniej trendu. To dobra wiadomość zarówno dla zarządców centrów handlowych, jak i ich partnerów biznesowych. Pokazuje to, że klient wraca, w miarę jak kolejne ograniczenia są luzowane - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Według danych Retail Institute, w pierwszy tygodniu po otwarciu galerii, w średnich centrach handlowych ruch oscylował na poziomie 60 proc., a w dużych na poziomie 51 proc. w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. Tymczasem analitycy spodziewali się, że osiągnie on 40 proc.

W pierwszym tygodniu od wznowienia działalności footfall w Gemini Park Tarnów wynosił 68,5 proc. w stosunku do bardzo dobrego wyniku w tym samym czasie rok temu. Działalność w obiekcie wznowiło 95 proc. sklepów, które mogły to zrobić.

Klientów przybywa także w Gemini Park Tychy. W pierwszym tygodniu po wznowieniu działalności zanotowano tu footfall na poziomie 68 proc. w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. W pierwszym tygodniu działalność wznowiło 84 proc. sklepów w centrum handlowym.

Z kolei w Gemini Park Bielsko-Biała footfall oscyluje w granicach 60 proc. w porównaniu do footfall'u w tym samym okresie przed rokiem. Podobnie jak w Tychach i Tarnowie, tak i tutaj 4 maja otwarto zdecydowaną większość sklepów. Rozruch nastąpił z 107 czynnymi lokalami.

Jak podkreślają przedstawiciele galerii, wzrost liczby kupujących nie stoi w sprzeczności z obowiązującymi limitami. - Limit wejść do galerii jest na tyle optymalny, że z jednej strony pozwala nam na rozruch działalności i dążenie do coraz lepszych wyników, z drugiej strony zapewnia on bezpieczeństwo klientom. Nawet przy maksymalnej liczbie odwiedzających, jaka dziś może wejść do galerii, zachowany jest dystans społeczny. Footfall rozkłada się równomiernie na cały dzień. Czyni to zakupy w galerii jeszcze bardziej bezpiecznymi - dodaje Anna Malcharek.

Rosnący ruch w galeriach przekłada się na liczbę transakcji. Jak podaje Credit Agricole Bank Polska w minionym tygodniu wartość transakcji w sklepach odzieżowych i obuwniczych wzrosła o 144 proc. i była o 17 proc. wyższa niż przed pandemią.

Zyskują także sklepy RTV i AGD. Tutaj wartość transakcji poszła w górę o 60 proc. Znacznie więcej klienci wydali także na kategorię "inne wydatki", tutaj zanotowano wzrost na poziomie 30 proc.

Zdaniem Anny Malcharek sprzedaży pomóc mogłaby kolejna decyzja rządzących, tym razem przywracająca handel w niedzielę. - Rynek retail potrzebuje działań pobudzających nie tylko ruch w galeriach i sklepach, ale przede wszystkim sprzedaż. Szansą na to, aby najemcy mogli odrobić szybko straty jest przywrócenie niedziel handlowych. Przed wprowadzeniem ograniczeń handlu 2 lata temu niedziela generowała znaczną część przychodów sklepów. W obecnej sytuacji konieczne staje się więc przywrócenie jej jak bodźca, który może wesprzeć handlowców i pomóc budować PKB - mówi.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!